Korallen.dk

Forum for generel snak omkring saltvand.
Dennis DK
Reactions:

Indlæg af Dennis DK »

Jeg har heller ikke ville hænge dem ud for der er altid nogle opstarts problemer men jeg mangler idag efter 6 uger stadig mine 2000 kr som jeg skulle have haft tilbage og jeg har henvendt mig utallige af gange så når jeg engang støder ind i karl henrik får en minimum en salve , jeg syntes det er for dårligt og jeg vil ikke være med til dette længere.

Skal dog siges at jeg syntes det er en skam for de har mange gode vare og det kunne blive et stor foretagende men jeg tror ikke at folk vil finde sig i dfet der står i denne tråd her .

Jeg håber også de vågner lidt op og kommer i gang .

mvh dennis
Brugeravatar
BS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: 23193 Skegrie
Kontakt:

Indlæg af BS »

Hvis du har mod på det så ring til ham og hør ham hvordan man ellers kommer i kontakt med korallen ud over mail når han nu er trådt ud.
Mvh Brian
http://www.fotob.dk
Mit akvarie http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=6320

Når et slagteri skal spare, skærer de så i deres medarbejdere?
Brugeravatar
Johnny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 3760 Gudhjem
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Bornholm

Indlæg af Johnny »

jeg har handlet hos korellen 2 gange uden problemer
Hilsen Johnny

630l inbygget woha balje
Dennis DK
Reactions:

Indlæg af Dennis DK »

jeg siger heller ikke at man ikke kan få sine varer jeg har fået en del af mine varer og da han ikke kunne levere en skummer før 14dg efter jeg havde ventet i 2-3 uger så valgte jeg at købe den et sted hvor den var på lager. Havde dog snakket med kim bodenhof om det og han sagde det var ok da de jo ikke kunne levere varen.

mvh dennis
Brugeravatar
BS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Geografisk sted: 23193 Skegrie
Kontakt:

Indlæg af BS »

Jeg fik også super service med den del af min ordre der var hjemme. Mangler bare lidt opfølgende info ang hvornår man regner med at få 2 del hjem.
Mvh Brian
http://www.fotob.dk
Mit akvarie http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=6320

Når et slagteri skal spare, skærer de så i deres medarbejdere?
Brugeravatar
Mathias_C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 9330 Dronninglund
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Mathias_C »

har du/i prøvet denne info@korallen.dk har jeg altid fået hurtigt svar på
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
jolle
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
20
Postnummer: 3230 Græsted
Geografisk sted: Græsted nordsjælland

Indlæg af jolle »

mangler også at få penge tilbage for min ordre på 5liter aktivt kul der var blevet til 1,2 liter(3 pakker a 400 gram, skulle have haft 4x1.25 liter) på en uforklarlig måde da det kom med posten... og de påstod at de havde sendt de rigtige pakker men at der manglede én som de måtte skylde mig, samt en pakke flatworm exit der ikke var lager ligeledes!! efter en masse skriven frem og tilbage henover flere uger hvor han prøvede at overbevise mig om at 400 gram= 1,25 liter men den holdt vist ikke!! op i litermålet røg en hel pakke aktivt kul eller alle 400 gram og den sagde ganske som forventet ca 4dl!!! så han fejede den af banen med at livet var for kort til at skændes over en pakke kul der manglede eller whatever!!! men nu var sagen jo rent faktisk den at de jo prøvede at snyde mig for 3,8 liter af de 5 liter jeg bestilte... så han ville lade mig beholde det kul som han havde sendt "forkert" og sætte de 300 skaldede kroner ind på min konto! pg altsammen kun fordi jeg ville have hvad jeg bestilte... der er nu gået flere uger igen... og pengene er stadig ikke gået ind... så jeg handler vist ALDRIG der mere!!!! magen til amatøragtig kundeservice skal man lede længe efter!!! men desuden holder biksen jo ikke længe med sådan et ry... altså mht at folk inkl. mig selv er blevet bondefanget på en sådan måde! er blot glad for at jeg ikke har et større beløb ude at hænge!!
snogen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Randers

Indlæg af snogen »

jeg må som bedrøvelig kunde ,tilslutte mig jer andre her i tråden . :(
Det jeg bare vil sige, er at det er ærgeligt
at korallen, ikke bruger lidt mere krudt på deres kunder.
men de må jo have råd til det :wink:

og vil jeg da opfordter til ,at vi her i jylland, bruger de butikker
vi har liggende i det Jyske :D af samme årsag

nu vil der sikkert komme et spørgsmål eller 2
hvoffor handler du der så ??

jeg fandt det jeg skulle bruge på hjemmesiden og fimaet er Dansk
"gad ikke" lige det er tyske noget

hvad så med prisen : ikke billigere end i tyskland
og jeg har ikke set andre der har det i Dk

og som skrevet så bliver jeg ikke kunde ved dem mere

mvh snogen
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Jeg vil tilføje at jeg også har haft en oplevelse med korallen.dk der bestemt afholder mig fra at handle mere hos dem.

Det var en klassisk amatørfejl, jeg havde bestilt en masse forskellige, noget af det (en Aqua Medic SP 3000 doseirngspumpe og Polyfilter) var ikke på lager ifølge deres ordrestatus side. Tiden gik og polyfilteret kom hjem og så gad jeg ikke vente mere på doseringspumpen - Men SÅ havde de pludselig ikke et par af de andre ting lager, de var så solgt/levereret til andre kunder i mellemtiden. Så måtte jeg lige vente igen....

Sålænge man kører med et tilfældigt lagersystem, eller helt mangel på et så vil der også være den slags dumme problemer.

/Erik
Senest rettet af Hougaard lør 10. mar 2007 22:42, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
-Bagger-
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
19
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 7400 Herning

Indlæg af -Bagger- »

Yep.. kan kun tilslutte mig, har bestilt noget så simpelt som 2 poser koralsand, og venter nu på 3. uge... jeg har forsøgt kontakte dem på mailen som skrevet længere oppe her i tråden, uden svar overhovedet, men kan ikke finde noget sted hvor man kan annullere ordren? Så tør ikke bestille nyt, før jeg er sikker på de ikke sender noget til mig om et halvt år, og hiver mine penge? men ja kan kun tilslutte mig stemningen, det er sq et amatørfirma!!
Brugeravatar
Johnny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Johnny »

jeg ventede også 14 dage på de første pærer men kun 4 på de næste hvis man starter med salt salg og ikke hved hvad sælger har man ikke 20stk af alt på lagret jeg har selv købt firmarer et par gange og ved derfor man køber hjem efter eferspørsel men selvfølig det er nedere af vente hvis varen er tiltrængt giv den en chance tag også prisen i betragtning
Hilsen Johnny

630l inbygget woha balje
Brugeravatar
-Bagger-
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
19

Indlæg af -Bagger- »

Men så burde man kunne få svar fra dem og få klart svar på statusen... jeg vil hellere end gerne vente 2 måneder hvis jeg ved det er 2 måneder, men vil ikke vente 2 måneder hvis jeg regner med det er 2 dage.. og er især træt af man ikke kan komme i kontakt med dem og få klart svar!!
Brugeravatar
Johnny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Johnny »

selvfølig bagger det er klart dårlig kunde pleje
Hilsen Johnny

630l inbygget woha balje
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4200 Slagelse
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Indlæg af wondersurfer »

efter denne tråd er startet lægger jeg ikke en krone i den svindler-bix det lader til at de er meget værrer end audstyr
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
korallen
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
18

Indlæg af korallen »

Hej :-)

Bare send en mail til korallen. Er det noget der vedrører mig, og kræver min hjælp, så har jeg aftalt en overgangsfase hvor jeg hjælper korallen i alle henseender. Jeg mistede modet med Korallen da jeg blev træt af at jeg ikke bare kunne få de varer jeg ville have fx Tunze nanostream, Aqua Medic t-control osv. Det sammenholdt med brok over netop dette fra forbrugere gjorde at jeg synes opgaven blev træls. Mit liv er for kort til at skændes med folk :-D

I denne overgangsfase hjælper jeg Kim Bodenhof med at få det hele på plads. Han får et nyt CVR om nogle dage osv.

Jeg har i stedet startet en grossistvirksomhed, og det skulle kunne afhjælpe problemerne for fx korallen og andre butikker i fremtiden. Korallens største problem var at de SKULLE købe fx AquaMedic af en grossist der intet lager har. Så der kunne være lange leveringstider. Det løses derfor nu, og priserne ser også ud til at kunne få et yderligere hak nedaf.
Husk at besøge butikken
Korallen, Håndværkervej 2, 4720 Præstø
Tlf. 55985585 (Giver gerne rådgivning på tlf og e-mail)
Kontakt@korallen.dk
Brugeravatar
-Bagger-
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
19

Indlæg af -Bagger- »

Jamen det lyder da spændende.. dvs. os der har bestilt, vil bestillingerne også ryge med over, og blive gennemført engang? :GO men i hvert fald al mulig held og lykke herfra til jer begge..
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Geografisk sted: 6950

Indlæg af Jerslev »

For at nuancere debatten lidt:
Kan godt se, det må være træls for alle jer, der har store summer ude at svømme, hoppyen er dy nok i forvejen, men jeg har handlet der to gange, og bortset fra en lidt lang ekspeditionstid, har jeg ikke haft problemer - priserne er jo meget favorable

jerslev
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af wondersurfer »

hva hjælper det priserne er det hvis varen aldrig dukker op
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Geografisk sted: 6950

Indlæg af Jerslev »

Enig, og ikke god kundeservice
-men trækker Korallen ikke først pengene på kontoen, når varen er sendt, det gør de da, hvis man betaler med visa

de er måske kommet lidt fortidligt igang eller har haft for stor succes . who knows

jerslev
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Eller har gabt over alt for stor en mundfuld
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af wondersurfer »

jeg bliver ikke kunde der det tør jeg simpelthen ikke
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
hellfish
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 5000 Odense C
Geografisk sted: Odense c

Indlæg af hellfish »

Jeg skrev og spurgte ham om han havde tingene på lager før jeg bestilte der var lige en ting eller 2 han ikke havde men fandt et andet mærke som han så havde. han havde heller ikke 10 kg salt. men fik så 17 kg til same pris 199,- der gik godt nok en uge før jeg fik det men det går nok
Brugeravatar
Mathias_C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 9330 Dronninglund
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Mathias_C »

ja skrev også en mail, men udelukkende fordi jeg hurtigt skulle bruge varene og havde hørt en del negativt, selvom det ikke har været min egen erfaring, de havd edet hele, bestilte og to dage efter havde jeg varene
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8210 Århus V

Indlæg af Mikkel E »

Jeg har lige fået svar fra dem angående min ordre, så de skal have ros fra min side af, for svartiden, den kommer promte. Jeg synes egentlig også at det er fint nok at de deltager herinde, så alle får klar besked. Jeg håber da de får styr på det på et tidspunkt, i så fald vil jeg gerne handle der igen, for jeg føler mig egentlig fint nok behandlet trods alt :)
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Mikkel E skrev:trods alt :)
Trods hvad?
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af wondersurfer »

trods deres mange uafsluttede ordrer + de "glemte" penge som folk skal ha retur
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8210 Århus V

Indlæg af Mikkel E »

Tænkte nu mest på de mangene varer fra leverandørene. Jeg har snart ventet 1,5 måned på anden del af min ordre..
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Så du siger at de er søde nok trods det fact at de er begyndt at sælge varer uden af have dækning fra leverandører ?

Jeg hørte forøvrigt en "sjov" historie ude hos akvarieudstyr.dk for nogle uger siden. De påstod at korallen.dk snart var væk, simplethen fordi grossisterne ikke ville handle med dem, om det bare var snak eller der var noget om er jo svært at sige - Men sjovt at Karl Henrik nu vil til at være grossist ;)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Hougaard skrev:Så du siger at de er søde nok trods det fact at de er begyndt at sælge varer uden af have dækning fra leverandører ?

Jeg hørte forøvrigt en "sjov" historie ude hos akvarieudstyr.dk for nogle uger siden. De påstod at korallen.dk snart var væk, simplethen fordi grossisterne ikke ville handle med dem, om det bare var snak eller der var noget om er jo svært at sige - Men sjovt at Karl Henrik nu vil til at være grossist ;)

Pudsigt at du nævner det. Den historie har jeg hørt fra et andet sted også,
så mon ikke der er noget om snakken.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Hougaard og Carsten - Syntes det er lidt farligt at antage sådanne ting hvis man ikke ved det med 100% sikkerhed ! En ting er hvad men høre(feks ved konkurrenten) - en anden ting er sandheden ;)
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"