Hvordan flytter man nemmest sit indhold fra en balje til en anden, når den nye balje skal stå der hvor den gamle står??
Skal man smide det hele i en tønde, altså vand, sten etc. muligvis koraller i poser, og fisk i et kar/poser??
Jeg havde nemlig tænkt lidt over det, hvis jeg på et tidspunkt vælger at skifte min balje ud med en anden.
Flytning til nyt akvarie
- Robcus
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 2300 København S
- Geografisk sted: Maltagade 5, st. 2300 København S
Flytning til nyt akvarie
Niels C. Christensen
330 L + 76 L sump/refugium, skimmerbeast 1200P, 2 x Tunze nano, 250 W Ufo Classic HQI

330 L + 76 L sump/refugium, skimmerbeast 1200P, 2 x Tunze nano, 250 W Ufo Classic HQI

- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Eller måske tømme så meget vand ud af det gamle, så dine sten og koraller stadig kan være dækket. Så kan du måske forsigtigt trække det gamle akvarie til siden.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 7600 Struer
- Geografisk sted: 7600 Struer
Hmm, skaf dig et par store baljer, da jeg skulle hente mit komplette akvarie med indhold brugte jeg sådan en stor plastickasse til opbevaring af havemøbel hynder, og et par mure baljer.
Plastickassen har målene 120 X 50 X 50 dvs ca 300 l, men fyld ikke mere end max 150-200 l i da de ikke er beregnet til vand. Bunden har en fin overflade til at opbevare en del koraller, Brug evt 2 af disse kasser.
Murebaljerne kan købes op til 70 l mener jeg og de er super gode til opbevaring af sten.
Hvis det bliver opbevaret sådan så kan det sagtens klare sig et par dage, og så har du masser af tid til at få sat det nye op, som det sikkert også kræver
Plastickassen har målene 120 X 50 X 50 dvs ca 300 l, men fyld ikke mere end max 150-200 l i da de ikke er beregnet til vand. Bunden har en fin overflade til at opbevare en del koraller, Brug evt 2 af disse kasser.
Murebaljerne kan købes op til 70 l mener jeg og de er super gode til opbevaring af sten.
Hvis det bliver opbevaret sådan så kan det sagtens klare sig et par dage, og så har du masser af tid til at få sat det nye op, som det sikkert også kræver
900 L viewtopic.php?t=10798
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad dit akvarie er stillet på. Men jeg kunne da skubbe til mit ferskvandsakvarie ved at sætte mig på gulvet og skubbe med fødderne. Der vejede nok omkring 150 kg på det tidspunkt vil jeg tro. Jeg har dog også gulvtæppe på, og bordet er med flad bund, så det hjælper selvfølgelig.
Tror ikke du skal være nervøs for dine fisk ved at tømme 50% vand ud. Hvis der er vand de kan bevæge sig i og ok cirkulation, så kan de da klare dig i et godt stykke tid. Men vandværdierne vil selvfølgelig hurtigere stige, i og med, at vandmængden reduceret. Men du kan jo fylde vand på igen når du har flyttet det til dets midlertidige plads.
Og hvis du så er rigtig smart, så bruger du det vand du har tømt af til at starte det nye akvarie op med
Tror ikke du skal være nervøs for dine fisk ved at tømme 50% vand ud. Hvis der er vand de kan bevæge sig i og ok cirkulation, så kan de da klare dig i et godt stykke tid. Men vandværdierne vil selvfølgelig hurtigere stige, i og med, at vandmængden reduceret. Men du kan jo fylde vand på igen når du har flyttet det til dets midlertidige plads.
Og hvis du så er rigtig smart, så bruger du det vand du har tømt af til at starte det nye akvarie op med

Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421