hævning af kalk
- noooze
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8000 Århus C
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: 8000 århus c - på indre fredriksbjerg
hævning af kalk
jeg tjekkede alle parametre den anden dag og alt var som det skulle være, dog ikke CA
den var faldet MEGET det sidste stykke tid.
godt - jeg tog ud til john og købte noget kalk - der kunne bruges til mixere og til at lave en manuel hævning.
min ph : 8,2
KH : 14 ( for at prøve at begrænse spredning af bryopsis )
CA : 200 ( uppps )
efter at have smidt noget der ligner en 5 liter mættet kalk vand i, ser jeg at jeg har hævet kalken noget der ligner 30 på 2 dage.
jeg ved godt at min totale volume er ca 1000 liter - så hvordan hæver jeg den hurtigere ?
og hvorfor er min KH steget med 2 ?
venligst
casper
den var faldet MEGET det sidste stykke tid.
godt - jeg tog ud til john og købte noget kalk - der kunne bruges til mixere og til at lave en manuel hævning.
min ph : 8,2
KH : 14 ( for at prøve at begrænse spredning af bryopsis )
CA : 200 ( uppps )
efter at have smidt noget der ligner en 5 liter mættet kalk vand i, ser jeg at jeg har hævet kalken noget der ligner 30 på 2 dage.
jeg ved godt at min totale volume er ca 1000 liter - så hvordan hæver jeg den hurtigere ?
og hvorfor er min KH steget med 2 ?
venligst
casper
Venter bare på go fra den bedre (?) halvdel, så der kan flytte ca. 500 liter vand ind
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det er ikke alt kalk der er særligt godt til at hæve Ca med.
Det bedste er noget krystal agtigt noget, husker desværre ikke lige hvad det hedder. Det giver en hel klar væske når det er blandet med vand.
Det er mesget sandsynligt at det du har købt er ok, når Ca værdien er iorden, så det blot skal vedligholdes.
Det bedste er noget krystal agtigt noget, husker desværre ikke lige hvad det hedder. Det giver en hel klar væske når det er blandet med vand.
Det er mesget sandsynligt at det du har købt er ok, når Ca værdien er iorden, så det blot skal vedligholdes.
- noooze
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8000 Århus C
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: 8000 århus c - på indre fredriksbjerg
joe... det har jeg da - men pga forøgelse i familien har jeg fået forbud mod at bruge penge på co2købeflaske, magnet ventil og ph computer 
men har da en stor fiin reaktor stående, hvor jeg dog lige skal finde ud af hvordan jeg får sat pvc på - rørne er knækket af af sælger så der kun sidder stumper af fittings tilbage

men har da en stor fiin reaktor stående, hvor jeg dog lige skal finde ud af hvordan jeg får sat pvc på - rørne er knækket af af sælger så der kun sidder stumper af fittings tilbage

Venter bare på go fra den bedre (?) halvdel, så der kan flytte ca. 500 liter vand ind
- Henrik_skb
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 8660 Skanderborg
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 20
- Geografisk sted: 8850 Bjerringbro
- Kontakt:
hvis man skal hæve Ca meget så er calciumclorid rigtig godt bør dog ikke anvendes permanent med mindre man bruger balling metoden da den netop tager højde for ophobning af klor ioner
MVH
Henrik
http://www.koralrevet.dk
430 L akv, 112 L sump, 2 Tunze stream 6000 m. multicon, Retur OR3500, AM sp3000 niveumat, Schuran 150, 80 kg levende sten
Henrik
http://www.koralrevet.dk

430 L akv, 112 L sump, 2 Tunze stream 6000 m. multicon, Retur OR3500, AM sp3000 niveumat, Schuran 150, 80 kg levende sten
- Henrik_skb
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Geografisk sted: 8660 Skanderborg
Du kan evt smide lidt CaCl i. Som killioten skriver er det en hurtig måde at øge Ca niveauet.
Prøv at læse dette:
http://www.advancedaquarist.com/issues/nov2002/chem.htm
Prøv at læse dette:
http://www.advancedaquarist.com/issues/nov2002/chem.htm