Hvad skal jeg gøre med mine fisk?
-
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8520 Lystrup
- Saltvand siden?: 2006
Ja men det er ikke derfor dine fisk er døde! Saltprocenten kan svinge rigtigt meget over tid uden det gør fiskene noget. Der er koraller meget mere sarte.
I bunden af rødehavet er der en helt anden saltprocent end ved fx. kystnære rev i nærheden af floder. Fisk kompenserer fint når de bevæger sig rundt.
Da de mistede så mange koraller ude i Kattegatcentret, var saltprocenten faldet til 1,017 grundet tekniske fejl, fiskene så perfekte ud men korallerne begyndte at dø før fejlen blev opdaget..
I bunden af rødehavet er der en helt anden saltprocent end ved fx. kystnære rev i nærheden af floder. Fisk kompenserer fint når de bevæger sig rundt.
Da de mistede så mange koraller ude i Kattegatcentret, var saltprocenten faldet til 1,017 grundet tekniske fejl, fiskene så perfekte ud men korallerne begyndte at dø før fejlen blev opdaget..
- anhdu
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8464 Galten
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 8464 Galten
- Kontakt:
Det kan jo også være at de fisk som jeg købte levede under en del mindre saltindhold i forretningens akvarie. Derefter skal de pludselig ånde i et akvarie med et alt for højt saltindhold og derefter dør. Jeg har hørt at hellere for´lidt salt end for meget.. Og det hænger jo lidt sammen med kattegatcentret uheld du nævner derfor fiskene kan leve.
Eller hvad?!
Eller hvad?!