Cylinderrose
- Henrik_skb
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 8660 Skanderborg
Cylinderrose
Jeg går og overvejer om jeg skal have en cylinderrose i akvariet. Men inden jeg køber en vil jeg gerne høre fra jer der har erfaringer med dem.
Jeg ved, at de brænder, men hvor kraftigt ? Vil de kunne lamme fisk og rejer der kommer i kontakt med den ?
Er der nogen der har mistet fisk eller rejer på grund af cylinderroser, og i så fald hvilke fisk.
Brænder de så meget at man kan mærke det hvis man rører dem med fingrene ?
Håber I kan give mig svar på nogle af mine spørgsmål.
Jeg ved, at de brænder, men hvor kraftigt ? Vil de kunne lamme fisk og rejer der kommer i kontakt med den ?
Er der nogen der har mistet fisk eller rejer på grund af cylinderroser, og i så fald hvilke fisk.
Brænder de så meget at man kan mærke det hvis man rører dem med fingrene ?
Håber I kan give mig svar på nogle af mine spørgsmål.
- Daniel1
- Naso kirurg
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 2450 København SV
- Saltvand siden?: 2006
Har mistænkt min for at æde en wurdermani. Havde desværre også en sløj dværgkejser, som fik det endnu værre af at blive fanget i rosen... R.I.P
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Du kan ikke mærke den brænder, men den klæber ret meget til fingerne, hvis de kommer i kontakt med cyliderrosen.
Jeg har også fra anden side hørt at de kan tage rejer
Jeg har også fra anden side hørt at de kan tage rejer
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Jeg har også en og har da også læst at de kan lamme fisk samt tage en reje. Dog skal det siges at jeg har haft min i over 1 år og aldrig mistet nogle reje eller fisk på bekostning af cylinderrosen (tubeanemone).
Jeg fodre min 1 gang om ugen med en reje, men den spiser ellers også det den kan fange med sine arme ved normal fodring.
Så ud fra egne erfaringer, kan den varmt anbefales og så er de super flotte.
Jeg fodre min 1 gang om ugen med en reje, men den spiser ellers også det den kan fange med sine arme ved normal fodring.
Så ud fra egne erfaringer, kan den varmt anbefales og så er de super flotte.
- Henrik_skb
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 8660 Skanderborg
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Kan fortælle at jeg har 7 rejer i akvariet med cylinderrosen og ingen er blivet spist af rosen i den tid jeg har haft den. Og mine dannebro rejer holder til lige op og ned af den.
Det er svært at sige hvor stor den er blivet, men den er så småt begyndt at brænde min hammerkoral som står ca. 15 cm fra rosen. Tuben som den lever i er på det år jeg har haft den blivet blivet til dobbelt størrelse.
På billedet er den trukket ind i sin tube, men man kan se hvor langt den faktisk kommer ud da man lige kan se et hoved på den hammerkoral den brænder oppe i højre hjørne.
Det er svært at sige hvor stor den er blivet, men den er så småt begyndt at brænde min hammerkoral som står ca. 15 cm fra rosen. Tuben som den lever i er på det år jeg har haft den blivet blivet til dobbelt størrelse.
På billedet er den trukket ind i sin tube, men man kan se hvor langt den faktisk kommer ud da man lige kan se et hoved på den hammerkoral den brænder oppe i højre hjørne.