Jeg tror jeg køber mig en Bobble King skummer til min nye balje - effektive ved få watt
Men skal man gå lidt over the top med disse også - eller kan de klare detr som de skriver de kan ?
En BK 250 er jo rated til 2000 liter og min balje bliver på 1300 plus en sump som vel bliver på en 4-500 liter.
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
brian tror du ikke at alle der laver skummere er lidt for optimistiske??? ja jeg ved det ikke men stod jeg i din situation ville jeg overdimensionere men selfølgelig der er osse lige det økonomiske aspekt i det
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096 BOYU L200 KØLER
Nogle skriver at når de sætter denne skummer til(som erstatning for en anden) laver den rigtig meget i starten men med tiden bliver det til mindre og mindre(stopper ikke). Forstået på den måde at de virkelig hiver safterne ud af din balje kontinuert !
Men om det er sandt ved jeg ikke !
Jeg kigger på den da den er lydsvag, kan klare mange liter, kan stå under baljen og gør alt dette ved få watt !
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
Elles så spørg Torben Mathiessen. Han er den eneste jeg har hørt om der har sådan et dyr. Hans akvarie er ca samme størrelse som det du har anskaffet dig.
Det er en artikel de har her fra siden af af Nyberg Men takker !