Jeg vil gerne vide, har man et akvarie der måler 100x45x45 ( som jo mit gør ) hvor mange liter er det så på?? Den tidligere ejer vidste det heller ikke, men det ville jo være rart at vide for jeg skal ha fat i en skummer som skal kunne passe
Ps: Og kan nogen fortælle mig hvordan man regner mål til liter?
Hvis alle 3 tal er i cm og du ønsker tallet i liter, så gang de 3 tal og ryk kommaet 3 pladser mod venstre
202,5 er tallet. Reelt vil der dog ikke være dette antal liter i dit setup. Du skal trække sten mv fra ligesom der sandsynligvis er en ca. 5cm kant fra vandoverflade til akvarietop. Omvendt skal du lægge en evt sump til.
588L, speciel møbel i hvid autolak + sump, hydralik ophængt Riga Power 2X250W4x54t5, Schuran 150, wavebox, Red Dragon 6500, Tunze 6100, Koralin 150, Sander ozon, Deltec 39w UV, Titan 1500 køler, IKS, IKS Vandniveau, reef på side og baggrund og 400l/dag Osmose - og en drænet konto :
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=8770
Tusind tak skal i have.. Med hensyn til sump, så er jeg ikke så meget for at lave huller i akvariet osv. Jacques.
Wondersurfers forklaring var noget nemmere end de andre, men tak til allesammen!
Bare for at drille lidt - de mål du har opgivet er det indvendigt eller udvendigt.
Hvis det er et akvarie med aluramme (Akvastabil) eller lignende og du skal bruge literantallet nøjagtigt, vil det være en god idé at bruge de indvendige mål.
Ex. mit 720L akvastabil indeholder "kun" 625L når der bliver målt indvendigt og med en fornuftig vandstand
--- Niels som ikke har en smart quote,
250L Akvastabil + 60 L sump DIY 6*39W T5D org. armatur - nu også med IKS