Regler og Retningslinjer Læs her

Er det her en søpølse?!!!

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
BioSigurd
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions: 52
Indlæg: 118
Tilmeldt: man 23. mar 2026 14:42
Postnummer: 5270 Odense N
Saltvand siden?: 2026
Geografisk sted: Danmark, Odense

Er det her en søpølse?!!!

#1

Indlæg af BioSigurd »

Den stikker op af sandet. Den ligner en søpølse ret meget. Bevæger sig dog slet ikke
Vedhæftede filer
IMG_5387.jpeg
Brugeravatar
MortenL
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions: 38
Indlæg: 579
Tilmeldt: ons 9. okt 2013 13:33
12
Postnummer: 8270 Højbjerg
Saltvand siden?: 2014

Re: Er det her en søpølse?!!!

#2

Indlæg af MortenL »

Så er det godt nok en lille søpølse, går ud fra at sandet er 1-3mm. Hvor skulle en søpølse være kommet fra?
Morten L

720 liter og 150 liters sump, Philips CoralCare gen 1 lamper, Nyos Quantum 220 skummer, MP40QD mobius og Jebao DCP10000 retur. Samt GHL profilux.
BioSigurd
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions: 52
Indlæg: 118
Tilmeldt: man 23. mar 2026 14:42
Postnummer: 5270 Odense N
Saltvand siden?: 2026
Geografisk sted: Danmark, Odense

Re: Er det her en søpølse?!!!

#3

Indlæg af BioSigurd »

MortenL skrev: fre 19. jun 2026 08:30 Så er det godt nok en lille søpølse, går ud fra at sandet er 1-3mm. Hvor skulle en søpølse være kommet fra?
Måske fra de levende sten. Sandet er 0.5-1.5 mm eller noget i den stil.
BioSigurd
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions: 52
Indlæg: 118
Tilmeldt: man 23. mar 2026 14:42
Postnummer: 5270 Odense N
Saltvand siden?: 2026
Geografisk sted: Danmark, Odense

Re: Er det her en søpølse?!!!

#4

Indlæg af BioSigurd »

MortenL skrev: fre 19. jun 2026 08:30 Så er det godt nok en lille søpølse, går ud fra at sandet er 1-3mm. Hvor skulle en søpølse være kommet fra?
[]
BioSigurd
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions: 52
Indlæg: 118
Tilmeldt: man 23. mar 2026 14:42
Postnummer: 5270 Odense N
Saltvand siden?: 2026
Geografisk sted: Danmark, Odense

Re: Er det her en søpølse?!!!

#5

Indlæg af BioSigurd »

Opdatering: Endnu en er dee, og den er levende! Den matcher også billederne af andre søpølser.
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions: 171
Indlæg: 5123
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
22
Postnummer: 5240 Odense NØ
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Er det her en søpølse?!!!

#6

Indlæg af Anders månsson »

er de bløde eller har eller kommer de op igennem et rør?

Det kan også også være en lille orm som er kommet med dine koraller feks, de lever i stenene og i sandet og er fine små skraldemænd i dit akvarie
BioSigurd
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions: 52
Indlæg: 118
Tilmeldt: man 23. mar 2026 14:42
Postnummer: 5270 Odense N
Saltvand siden?: 2026
Geografisk sted: Danmark, Odense

Re: Er det her en søpølse?!!!

#7

Indlæg af BioSigurd »

Anders månsson skrev: tirs 23. jun 2026 05:19 er de bløde eller har eller kommer de op igennem et rør?

Det kan også også være en lille orm som er kommet med dine koraller feks, de lever i stenene og i sandet og er fine små skraldemænd i dit akvarie
Det er højst sandsynligt en søpølse- billeder jeg fandt matcher også ret godt. Man kan se den har pigge (ikke børster) rundt omkring på den, og også tentakler ved hovedet.

Billede fra reddit. Det matcher 100% med form og det hele bortset fra farve.
Vedhæftede filer
IMG_5404.jpeg
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"