Sidst jeg købte nogen, i en kasse direkte fra indonesien, var omkring ti år siden… og det var masser af liv i
Jeg synes ikke man ser dem længere?

1

Vildt flot!rasmus2809 skrev: tirs 14. apr 2026 18:13 Drømmen er selvfølgelig at få denne biodiversitet på vores sten:
Screenshot 2026-04-14 at 19.09.35.png
(Billedet har jeg taget på øen Bangka, Sulawesi, Indonesien)

Ja da! Har mange tusinde billeder fra revene i Indonesien. Især Raja Ampat området, som virkelig har nogle imponerende koralrev og slår de fleste andre steder med længder.Engelquist skrev: ons 15. apr 2026 04:59Vildt flot!rasmus2809 skrev: tirs 14. apr 2026 18:13 Drømmen er selvfølgelig at få denne biodiversitet på vores sten:
Screenshot 2026-04-14 at 19.09.35.png
(Billedet har jeg taget på øen Bangka, Sulawesi, Indonesien)
Har du flere billeder dernedefra , må du meget gerne lægge dem op, da vi jo elsker koralrev herinde![]()
1

Jeg ved ikke rigtig med prisen. Da jeg i midt/slut '90erne købte levende sten hos Detlef i butikken på Folehaven, der kostede en kasse med LS Kr.2000,00 og der var 20 kg i. De var helt friske og kostede så 100 pr kg. Det var standard prisen dengang. Så vidt jeg husker, nævnes det også i Svein Fosså og Alf Jakob Nilsens bøger et sted, at ls er dyre, 100 kr pr kg, men at de er pengene værd. Kan huske galt dog. Med den normale prisudvikling der er på alt, lyder en pris på 150 kr pr kg vel ikke i sig selv forkert når man tænker på et 30 års spand. Og så er jeg enig, det ser ud til at være virkelig flotte sten.ttkthomsen skrev: ons 15. apr 2026 12:22 Jeg skulle lige til at skrive, 150 kr. kiloet kommer aldrig til at ske. Men efter dine billeder af dine sten kan jeg godt set at det er noget helt andet, så fint.
Ville forsat være meget bekymret for krabber med hår, black bugs eller noget tredje.