HA HA, har aldrig været på Roskilde

Men kan godt se sammenligningen...
Jeg bilder mig selv ind i, at jeg har fået en algeopblomstring i vandet, efter at sumpkorallen har tømt sig. Det i kombination med rengøring og nye måder at holde næringen nede (ZEOlith), tror jeg, har givet visse
alger gode forhold.
Det ser ud som om jeg konstant doserer lidt mælk i akvariet, så jeg tror skummeren
skummer bakterier/
alger, og at det bare er tale om tid inden jeg får en bedre balance i akvariet igen.
Anledningen til, at jeg byttede til den store
skummer, var mange, men den største var partikler i vandet.
Partikler slipper jeg aldrig for, med mindre fiskene begynder at gå på toilettet. Men det ser ud til at det er blevet meget bedrer.
En røvfuld nye Tunze ORCA 6105 (regner med 5 stk). Kommer også hjælpe med at få op partikler i vandet og ned i sumpene, har i går bestilt 1 ORCA.
Ny belysning kommer i april, 2 gamle (1 år) Aurora fra viking_reefer, en alkatronic skal jeg "bare" hente. Så omkring maj/juni regner jeg med at jeg er klar til at presse korallerne med lav KH og højt PH.
@Anders, her kommer svaret
Kalkwasser hjælper med høj pH, og her er planen at dosere om natten med en stepperpumpe fra
refugium via min lille Deltech kalkwasser-reaktor. Går det, som jeg forventer, på arbejdet, bliver det en ny XXL-reaktor til den tid.
CO2-scrubber håber jeg, at jeg ikke kommer til at behøve, men som første forsøg bliver det via en reaktor og en luftpumpe, som jeg så smider igennem min
returpumpe, så jeg får en masse "microbobler". Dette er primært om natten.
Fordelen er at jeg forventer at jeg kan styre PH på denne måde, og at det er mere økonomisk.
Får jeg ikke op PH til 8,3 - 8,5 bliver det en recirkulering af luften fra skummeren igennem en hjemmelavet CO2-reaktor. En 5 liters plastbeholder med lidt vat i bunden og så ellers et hul oppe og i bunden.