Nyancen er at toget også "tuffer", og det er jo svært at stoppe et tog... Nu du havde et tog på dit reel
Tuffe, tuffe og klø på.

Tak for at oplyse migThomas fra Stockholm skrev: man 16. feb 2026 07:44 Stor fan af "CoralSnow", men kan ikke helt få samme resultat som den gode gamle fra KZ.
Jeg har en blanding af 90% Calcium Carbonate, 5% Sodium Bentonite og 5% ZEOlith pulver,
Calcium Carbonat er flukserende, så små partikler sidder fast og kommer ned i mekanisk filtrering.
Bentonite og ZEOlith pulver skal gøre vandet mere klart, selv om jeg ikke ser nogen forskel.

Nej det gør du ikke. Når du renser sten og bundlag osv kommer der masser af partikler ud i vandet. Netop coralsnow er effektivt med dens store overflade til at få det til at klæbe sig til partiklerneEngelquist skrev: man 16. feb 2026 08:22Tak for at oplyse migThomas fra Stockholm skrev: man 16. feb 2026 07:44 Stor fan af "CoralSnow", men kan ikke helt få samme resultat som den gode gamle fra KZ.
Jeg har en blanding af 90% Calcium Carbonate, 5% Sodium Bentonite og 5% ZEOlith pulver,
Calcium Carbonat er flukserende, så små partikler sidder fast og kommer ned i mekanisk filtrering.
Bentonite og ZEOlith pulver skal gøre vandet mere klart, selv om jeg ikke ser nogen forskel.
Men ift cyano, kan det hjælpe med at fjerne det?
Eller forstår jeg det Tonning skriver forkert?

Jeg har forsøgt at ligge det fine sand i midten af akvariet og så tænkte jeg at der kunne komme noget grovere rundt langs kanten, hvis det giver mening.Engelquist skrev: søn 15. feb 2026 17:55 Fedt at det er ved at rette sig i Strøby Egede![]()
Et par opklarende spørgsmål: Dit sand ser meget fint ud... har du overvejet at smide lidt grovere bundlag ovenpå det, for at forhindre det blæser rundt?
Jeg forstår hvorfor du tilsætter bakterier, men hvad er formålet med det dersens "Coral snow"? (som jeg er helt uvidende om)