Fedt setup - glæder mig til at følge det.
Havde selv et 100x100x70, fmenik det aldrig helt til at spille, så glæder mig til at se hvordan det skal gøres

HejsaBJL skrev: tirs 10. feb 2026 16:34 Hej Peder
Fedt setup - glæder mig til at følge det.
Havde selv et 100x100x70, fmenik det aldrig helt til at spille, så glæder mig til at se hvordan det skal gøres![]()

Hej ThueThue skrev: tirs 10. feb 2026 19:47 Det er en voldsom start men tror faktisk på det nok skal ende godt ser virkelig godt ud og tegner til og blive virkelig fedt![]()

1

Hej Mikas

Mikas skrev: tirs 10. feb 2026 21:10 Ja det kan jeg godt forstå . Det gælder jo også om at få postet nogle penge ud i samfundet så det hele kan løbe rundt
Der er vidst heller ingen vej tilbage nu , jo flere koraller der er I jo flere er de jo også om at optage det der nu kommer tænker jeg. De robuste skal nu nok overleve .
Kan godt forstå du glæder dig . De ser virkelig lækre ud
Hvis du ikke får den nyos til at spille så har jeg en bk doble cone stående på loftet med speedy pumpe . Den er justerbar og nem at få til at kører. Som du kan prøve.
Jeg var virkelig glad for den men kunne ikke få plads til den i min nye sump med rullefilter.

Hej Bo,Engelquist skrev: ons 11. feb 2026 13:02 Acropora, direkte fre revet, kan godt være meget sårbare for de mindste ændringer... Jeg krydser fingre for at de vildt flotte Aussie koraller kommer til at shine i din balje.
Hvor køber du dem henne?

De er Jo på vejSeniorreefer skrev: ons 11. feb 2026 13:39 Ser virkelig godt ud. Kan du nu få acropora i og ikke de kedelige lps![]()

Hej Pederpederrevnørd skrev: tirs 10. feb 2026 16:40
Hejsa
Tak for dit input - enig, det er dejlige mål
Jeg satser da på at det spiller (7-9-13 gør det allerede)
Eneste udfordring er at Nyos skummer skal lære systemet at kende og jeg skal lære Nyos skummer at kende
Mvh
Peder

BJL skrev: ons 11. feb 2026 16:07Hej Pederpederrevnørd skrev: tirs 10. feb 2026 16:40
Hejsa
Tak for dit input - enig, det er dejlige mål
Jeg satser da på at det spiller (7-9-13 gør det allerede)
Eneste udfordring er at Nyos skummer skal lære systemet at kende og jeg skal lære Nyos skummer at kende
Mvh
Peder
Jeg tænker at dit skummer problem (uden jeg ved hvad det egentligt går ud på) kunne være at skummeren er lige på kanten til at være overdimensioneret (NYOS 220?) i forhold til den volumen du kører med, og/eller der er ikke nok for den at tage fat i endnu.
Havde selv 220'eren på mit 720 liters, men "nedskalerede" til en Deltec 1000i, og så kom der gang i den

Tusind tak Anders,Anders månsson skrev: ons 11. feb 2026 18:01 Holy magle
Det er jo for vildt dit comeback efter flere års pause![]()
Jeg skimter en af mine ynglings koraller immelm alle de andre herligheder.
Det bliver fantastisk at følge for du har jo tidligere bevist dine evner som akvarist![]()

Hej MikasMikas skrev: ons 11. feb 2026 20:18 Det ser sku godt ud Pederstærkt .
Jeg glæder mig til at hører om hvordan forbruget stiger.
Jeg har svært ved at tro på du har overholdt noget som helst budget. Med mindre din kone læser med selvfølgelig![]()

Tusind tak Nielsnielsk skrev: ons 11. feb 2026 23:13 Det er godtnok imponerende hvad du har fået op og køre !!
Med erfaring og godt budget kan det gå stærkt.
Glæder mig til at følge alle dine kommende indlæg.
Jeg tænker navnet på din nye skummerpumpe passer godt til hele dit rev![]()
1

Selv tak Peder , jeg håber den spiller bedre end den anden !pederrevnørd skrev: ons 11. feb 2026 22:09Hej MikasMikas skrev: ons 11. feb 2026 20:18 Det ser sku godt ud Pederstærkt .
Jeg glæder mig til at hører om hvordan forbruget stiger.
Jeg har svært ved at tro på du har overholdt noget som helst budget. Med mindre din kone læser med selvfølgelig![]()
Og tak for dit input samt tak for handlen med din Buble King
Jeg måler 2 gange dagligt- tænker det går amok i morgen
Heldigvis læser hun ikke med, men hun ved godt hvad det plejer at koste
Min balje har kostet mindre end en af hendes tasker, så hun har bare at holde bøtte
Mvh
Peder

Kan godt lide at du ku “skimte” denAnders månsson skrev: tors 12. feb 2026 17:01 Nååå ja det glemte jeg så at skrive
Det er Catalaphyllia jardinei (vidunder korallen). Du har sat op i stensætningen![]()

1
1