Skedesvamps medicin, ligefrem??? kunne du købe det uden recept?Mikas skrev: tirs 30. dec 2025 19:54 Jeg har bøvlet meget med de der waving hands eller hvad de kalder dem. Hos mig kunne man ikke give hive dem af. De var for tynde . Man kunne heller skrubbe dem af. De kom bare tilbage .
Alle mine sten var dækket af dem. Jeg endte med at smide noget skedesvamps medicin i mener jeg det var . Det dræbte dem alle. Men gav lavt ilt indhold. De anbefalede at slukke skummeren. Det var ikke smart for mine fisk kunne ikke tåle den lave ilt. Jeg skulle nok ha ladet den stå uden koppen på eller smidt en luft pumpe på. Men alle waving hands døde af det så vidt jeg husker.
Jeg mener jeg har skrevet om det i min akvarie tråd.
Er det de samme lilla/brune som jeg havde . Så ville jeg tage stenene helt ud af systemet nu. Smide dem ud. Jeg tror faktisk jeg ville brænde dem for en sikkerheds skyld inden jeg smed dem ud. Det er virkelig noget forbandet lort , du kommer ikke bare af med det igen. Jeg synes virkelig jeg prøvede meget inden jeg gav medicin
Bortset fra det, så tror jeg ikke det er wavings hands, jeg har- det er mere som nogle små tætte polypper...
Jeg tog en sten op i går og skrubbede den helt ren. Så må jeg jo se om de kommer tilbage.
Der er også en anden sten med polypper på- men der er også, gule og blå svampe og en acropora på, som er encrostet over den øverste del, så den tør jeg umiddelbart ikke tage op, af frygt for at komme til at skade acro'en og ødelægge svampene (det er faktisk en "Mikas lilla stag")