Hvor bestiller i koraller?
-
- Søstjerne
- Reactions:
- Postnummer: 5631 Ebberup
- Saltvand siden?: 2025
Hvor bestiller i koraller?
Ja som der står i emnet, hvor bestiller i så koraller fra?
- Casper M
- Naso kirurg
- Reactions:
- 4
- Postnummer: 6430 Nordborg
- Saltvand siden?: 2019
Re: Hvor bestiller i koraller?
Jeg har lige været hos Fauna Marin, Whitecorals og Dreamcorals de kan allesammen varmt anbefales og de sender til Danmark
Hvis jeg skal nævne min favorit så er det Fauna Marin deres koraller er farmet og pest fri.. det er klart en fordel da mange af de nyimporteret koraller ankommer stresset og ofte fyldt med bakterie infektioner... så det kan virkelig betale sig at betale ekstra for at få noget kvalitet for selvom man har perfekte værdier og alt spiller kan mange af de nyimporteret gå til fordi de er stresset eller angrebet af alger og bakterier..
Hvis jeg skal nævne min favorit så er det Fauna Marin deres koraller er farmet og pest fri.. det er klart en fordel da mange af de nyimporteret koraller ankommer stresset og ofte fyldt med bakterie infektioner... så det kan virkelig betale sig at betale ekstra for at få noget kvalitet for selvom man har perfekte værdier og alt spiller kan mange af de nyimporteret gå til fordi de er stresset eller angrebet af alger og bakterier..
-
- Søstjerne
- Reactions:
Jeg har selv haft kigget på whitecorals, men jeg synes godt nok 90 euro for fragt er i den meget dyre ende...Casper M skrev: fre 20. jun 2025 19:31 Jeg har lige været hos Fauna Marin, Whitecorals og Dreamcorals de kan allesammen varmt anbefales og de sender til Danmark
- Casper M
- Naso kirurg
- Reactions:
- 4
- Postnummer: 6430 Nordborg
- Saltvand siden?: 2019
Enig men det er så pakket 100% i orden så det ikke bliver skadet eller afkølet under transport.. mange af de andre med billig fragt pakker tingene elendigtKasperfloj skrev: fre 20. jun 2025 20:07Jeg har selv haft kigget på whitecorals, men jeg synes godt nok 90 euro for fragt er i den meget dyre ende...Casper M skrev: fre 20. jun 2025 19:31 Jeg har lige været hos Fauna Marin, Whitecorals og Dreamcorals de kan allesammen varmt anbefales og de sender til Danmark
Men det bedste man kan gøre er at finde nogle lokale reefer som skal have nogle koraller med så kan man dele fragten

-
- Forhandler
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Saltvand siden?: 1990
- Geografisk sted: 9000 Aalborg
Hej Kasper
Er der noget bestemt du søger?
Jeg har altid over 300 frags på hylden
Mvh Sonny
42444823
Mvh Sonny
42444823
Endelig med vand i stuen.... igen... igen. Og snart igen... Og så lige en gang til...
-
- Søstjerne
- Reactions:
Nej egenligt ikke lige nu, ovre i noget torch, måske en dragon soul eller noget som det, har du billeder du måske kan sende?Koralshoppen skrev: lør 21. jun 2025 05:05 Hej Kasper
Mvh Sonny
42444823
Hvor er du fra i landet?
-
- Forhandler
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Saltvand siden?: 1990
- Geografisk sted: 9000 Aalborg
Du kan jo tjekke mit opslag under forhandlere
Der er bl.a. Dragonsoul torch, dobbelt hovedet, til 750kr og de er groet i DK 
Mvh Sonny
Mvh Sonny
Endelig med vand i stuen.... igen... igen. Og snart igen... Og så lige en gang til...
-
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 8
- Postnummer: 3460 Birkerød
- Saltvand siden?: 2017
- Geografisk sted: Birkerød, Denmark
- Kontakt:
Koraller, jeg ikke kan få fat i herhjemme, køber jeg i Holland hos Leonardosreef.com. Det er ofte ret små og langsomtvoksende acropora-typer i specielle farver. Kvaliteten og emballagen er altid i top.
Ofte tager jeg lidt nærbilleder af dem ved ankomsten. Fine farver og hurtigt PE glade igen.
Find evt. billeder på instagram.
Ofte tager jeg lidt nærbilleder af dem ved ankomsten. Fine farver og hurtigt PE glade igen.
Find evt. billeder på instagram.
-
- Copepod
- Reactions:
- Postnummer: 2300 København S
- Saltvand siden?: 2009
Derudover kan du tjekke Facebook-grupper for akvariehobbyister i Danmark, hvor folk ofte sælger eller bytter koraller.