I blandt går det ikke som man har planeret, og jeg venter stadig på en DMP10 pumpe fra kina ☹, og så mente jeg det var en rigtig god ide at smide i lidt ”Coral Snow”.
I 5 dage var vandet helt hvidt, da jeg jo ikke har noget mekanisk filter. Jeg tog lidt filtervat rundt en pumpe, en elastik rundt, slukkede for lyset og kørte til Danmark
6 dage efter var jeg hjemme og ingen DPM10, så panikhandlede en Tunze 6020.
Min Nemo døde desværre, og de fleste
snegle tog samme vej.
Af skade bliver man klog, men sjælden rig…
Hvad har jeg lært?
1) Coral Snow uden mekanisk filtrering er dumt.
2) At blindt smide i levende efter 3 dage er for kort tid.
I akvariet har jeg morgenlys fra den helt store lampe og bare efter et par dage efter jeg begyndte med belysning kunne jeg ikke se ind i akvariet, det var fyldt med
alger på glasset og LS.
Når jeg fjerner algerne med en opvaskebørste bliver vandet helt grønt, næsten flydende så jeg har taget konsekvensen og har nu i 10 dage byttet ca. 18 liter vand hver dag.
Hold op hvor jeg har kæmpet med salinitet, men nu er jeg ved at have et fornuftigt mål og rammer inden for 32-34 hver gang.
Sidste weekend blev det til 2 nye Nemo, og lidt flere
snegle og eremitter.
LS er fine nu igen, man ser at der er nok
snegle i akvariet og laget af
alger på glasset er på vej ned. Fortsætter bytte masser af vand da jeg ikke har andet følsomt i akvariet.
En god ting jeg har gjort er at have alle pumper på samme stikdåse så jeg kan have en lang feeding-break, så jeg ved at fiskene får lidt mad, ikke for meget…