Tilbage til vedligeholdelsen.
Som noget nyt prøver jeg en lidt større størrelse af aktiv kul denne gang
Som altid med aktiv kul, aktivere jeg det i 60grader varmt RO vand og lader det stå i et døgn. Anbefaling fra Fauna Marin aktiv kul

Efterhånden et par år. Jeg fodre den med blåmuslinger. Det var [smention u=5275]petersoe[/smention] som gav tippet i sin tid. Den første jeg havde blevet nakket efter næsten 1 år af en kirug. Martin Holst har opdraget hans til mysisEngelquist skrev: man 12. maj 2025 19:10 Hvor længe har du haft din copperband og hvad fodrer du den med?

Min spiser alt undtaget flage og pallets. Startede med at tilbyde den blåmuslinger fra bilka, og det gik den på med det sammeSeniorreefer skrev: man 12. maj 2025 20:01Efterhånden et par år. Jeg fodre den med blåmuslinger. Det var @petersoe som gav tippet i sin tid. Den første jeg havde blevet nakket efter næsten 1 år af en kirug. Martin Holst har opdraget hans til mysisEngelquist skrev: man 12. maj 2025 19:10 Hvor længe har du haft din copperband og hvad fodrer du den med?, min er desværre ikke interesseret i andre typer foder, andet end glasroser, lidt acans og pods

Jeg gør det direkte i akvariet. Der gik et par dage før den turde nippe i den, så skar en smule som strimler som sad fast . Et råd fra Carsten/decoceanEngelquist skrev: tirs 13. maj 2025 07:28 Fedt! Tror jeg vil prøve en, da jeg efterhånden har en del glasroser
Hvad siger erfaringerne- skal den tilvænnes blåmuslinger i et separat akvarie, eller er det bare direkte i baljen?

Jeg købte et net blåmuslinger i Bilka og smed i fryseren.Seniorreefer skrev: tirs 13. maj 2025 07:41Jeg gør det direkte i akvariet. Der gik et par dage før den turde nippe i den, så skar en smule som strimler som sad fast . Et råd fra Carsten/decoceanEngelquist skrev: tirs 13. maj 2025 07:28 Fedt! Tror jeg vil prøve en, da jeg efterhånden har en del glasroser
Hvad siger erfaringerne- skal den tilvænnes blåmuslinger i et separat akvarie, eller er det bare direkte i baljen?
En fordel er hvis du har masser af levende sten med pods, så den kan søge

Den er vildt flot og ser meget velnæret ud

Ja det er en super fin fisk ! Jeg har nok haft den halvande til to år..Engelquist skrev: ons 14. maj 2025 15:27Den er vildt flot og ser meget velnæret ud
Hvor længe har du haft den og får den blåmusling hver dag?

2