høj hp værdi

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
glenn_24
Foxface
Foxface
Reactions:
16
Postnummer: 4450 Jyderup
Saltvand siden?: 2009

høj hp værdi

Indlæg af glenn_24 »

som overskrift lyder har jeg den sidste uge haft høj ph værdi
mit akv har e samlet volume på 350 liter
mine værdier er følgende målt kl 1800 idag. alle test foretaget med hana undtager ca og mg foreteget med salifert test

ph +8,6
kh 8,1
ca 420
mg 1380
no3 12,0
ph4 0,07

jeg tilføjer dagligt

20 ml aquaforrest component 2+ kh for og holde kh på plads den svinger mellem 8,0 og 8,2
7 ml phosphate +

min ph har været svinget mellem 8,4 og +8,6 den sidste uges tid jeg kører air scrub på min skummer som har et lift intag på 1450 l/timen coralbox cloud c9 og der har været flere vinduer og døre åben i huset den sidste uges tid iforhol til hvad der plejer og være
mine koraller og fisk trives stadig fint..
er der noget jeg har overset eller bør jeg koble min air scrub fra her under sommeren eller er det bare skummerer der er alt for stor til min balje
Brugeravatar
Holst
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17
Postnummer: 6800 Varde
Geografisk sted: Varde

Re: høj hp værdi

Indlæg af Holst »

Hvad er din pH uden scrubber på ?
Jeg har selv pH på 8,4-8,6 når jeg lige har fyldt medie på min scrubber..
tingene trives fint ved den pH værdi, men det har det også med at kunne kalcificere.. så sandbund blir en stor hård klump og sådan..
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Brugeravatar
glenn_24
Foxface
Foxface
Reactions:
16
Postnummer: 4450 Jyderup

Re: høj hp værdi

Indlæg af glenn_24 »

uden scrubber har det været nede på 7,7 i dagtimerne

jeg har ikke lagt mærke til sandbunden bliver hård og klumpet men jeg vil da lige kikke imorgen
jeg vælger og være lidt ops på min ph værdi og eftersom som koraler og fisk trives vil jeg bare laden den vær lidt højere en gennemsnittet
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"