Debattonen på SF

Generel tråd kun omhandlende dette forum.
Besvar
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
20
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Debattonen på SF

Indlæg af Engelquist »

Jeg har valgt at flytte indlæggene fra TM debatten på Seniorreefers tråd, da den blev drejet for meget ind på mudderkastning... og i øvrigt også kaprede Seniors akvarietråd...
MEN debatten indeholder også information, SÅ hvad skal der ske med den?
Det overvejer jeg lige... foreløbigt er de lagt ind i min skuffe.

Og ja jeg ved godt at min lille popo kommer i klaskehøjde, uanset hvad jeg vælger at gøre...

Kort og godt:
At debattere her på sf, skal foregå en en god tone, med respekt for andres meninger.
Personangreb accepteres ikke og slettes- og kan i yderste konsekvens betyde en udelukkelse fra forum.

Der SKAL være plads til alle, uanset erfarings niveau, hvilken metode man benytter eller hvilke produkter man finder virker for ens system!

Med hensyn til spørgsmål til vores sponsorer og deres produkter, så henvises de til deres forhandler fora her på sf.

Og lige for at minde jer om hvem der sponsorere vores forum, så er det:

TF Aqua
Zoo Center Værløse
Tropic Marin
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
Jan Lauridsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
8
Postnummer: 3460 Birkerød
Saltvand siden?: 2017
Geografisk sted: Birkerød, Denmark
Kontakt:

Re: Debattonen på SF

Indlæg af Jan Lauridsen »

Jeg arbejdede engang med en mand fra 1985 til 1989, som syntes, at CAPS LOCK var smukt. Derfor skrev han ALTID I DETTE FORMAT i sine mails, som dengang var en del af et internt mailsystem på en mainframe. Det var måske min første oplevelse af, hvordan det skrevne sprog nemt kan misforstås.

Senere i mit arbejdsliv, som leder og med kundeansvar, har jeg været i mange situationer, hvor enten mine eller andres e-mails blev misforstået. Typisk fordi man overser den kontekst, teksten er skrevet i, eller fordi vi som personer kan være i forskellige “state-of-mind,” som det hedder på engelsk.

Jeg har lært aldrig at skrive og sende mails, når jeg er i et lavt humør, eller når jeg mærker uenighed, som påvirker mit humør. Det er bedre at vente og reflektere. Disse erfaringer fra arbejdslivet har jeg taget med mig ind på det private område.

Her på SF er det til gengæld befriende at deltage i gode og saglige debatter, også selvom uenigheden kan mærkes. Desuden kan vi her på SF glæde os over et imødekommende fællesskab, der ikke påvirkes af de anonyme kræfter, vi til tider ser på de sociale medier.

Så hvor går grænsen? Efter min mening må alle svinge med armene, så længe de ikke rammer eller skader andre.

Debat og dialog er godt - især når vi er uenige!
charlie saltvand
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Indlæg af charlie saltvand »

Det jeg blir træt af på fora som disse er alle de skjulte alliancer og det faktum at MONEY TALKS.

Jeg husker da jeg kom ind på Forum og glad og from blev rådgivet at bl.a. crazy seahorse og flemming fra lejre der havde “koralfarmen”.

Jeg begyndte som én af de første at bruge triton metoden/tilgangen. Jeg blev forsøgt savet midt over af XxX fra Gilleleje og alle hans venner, fordi de var venner med en YYY ell et ell andet.

YYY var i lommen på en anden dansk butik.
Så snart jeg skrev om at jeg havde valgt at prøve Triton blev jeg overfaldet med al muligt mundlort…… Jeg fattede ikke en hat af det ind til der var en der hviskede mig i øret hvordan det hele hang sammen.
Jeg tog til pågældende butik og fik en god snak med ejeren, herefter stoppede “mobberiet”.
Der har været andre episoder med en “privat forhandler” fra Vejle området…. Blir sgu træt.

Det her skulle være/burde være, et fristed for os der har en fælles hobby til glæde og gavn for OS ALLE.
Men desværre er det som jeg startede med at skrive
Money talks. Og der er MANGE skjulte dagsordner og alliancer i denne hobby….. 🤷🏼‍♂️🤨
Shame on you. 🤨
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Tykki »

Æv der er noget jeg er gået glip af! Måske en anden synsvinkel herfra! Træk på skulderen og sig de tre berømte ord! Og. Hvad. Så.! Folk er meget sarte og krænkelsesparate! Slap af med det,
Besvar

Tilbage til "Forum generelt"