Fik afsendt icp og skifter vand.
Min millepora rainbow begynder endelig at vise sine farver
Jeg har forklaret det før i mine tråde. Årsagen er simpel: bagsiden med PH, co2 + KH optaget er anderledes over døgnet. Det store optag er i lysperioden. Jeg har altid brugt denne metode, på nær da jeg kørte med dastaco, som har natsænkning. Der doserede jeg også Balling for at holde konstant khcrazy seahorse skrev: lør 1. mar 2025 10:39 Hvad er argumentet for ikke at køre med kalkreaktoren hele døgnet?
Hvis stabilitet er nøgleordet, så er kalkreaktor 24/7 mere jævn og stabil end dosering.
Så lige en graf på en YouTube der viste forskellen. Der er selvfølgelig udsving ved begge metoder men de er tydeligt mindre med kalkreaktoren.
Helt enig, ikke den hurtigeste. Men din ser da også ud til at have det rigtig godtcharlie saltvand skrev: fre 14. mar 2025 06:14 IMG_7006.jpeg
Syntes det er en langsomt voksende fætter. Købt for ca 2 år siden, som lille frag.
Akvariet / skibet kommer i Københavns havn den 24. Så snart skal jeg igang med at opbygge det. Ang. Sandbunden suger jeg et lille område ud og ligger nyt sand ned. Forhøjet nitrat som jeg har haft, har det virket rigtigt godt.ttkthomsen skrev: man 17. mar 2025 12:37 Når du skriver replacement, betyder det så du har suget noget af sandet op, og smidt noget nyt ovenpå?
Og det nye akvarium skulle det ikke ankomme i denne uge???
Det bliver spændende, er det selvhenter hos Carsten eller bliver det leveret til døren?ttkthomsen skrev: man 17. mar 2025 13:33 Akvariet / skibet kommer i Københavns havn den 24. Så snart skal jeg igang med at opbygge det. Ang. Sandbunden suger jeg et lille område ud og ligger nyt sand ned. Forhøjet nitrat som jeg har haft, har det virket rigtigt godt.