En icp
test tester ikke for alt dvs der sagtens kan være sporestoffer eller metaller der ophober sig eller mangler..
Jeg følger FM metoden da det er den jeg mener er den bedste på market og i den anbefaler de at skifte vand for at fjerne ubalanceret vand og erstatte det med balanceret vand udover det er der flere sporestoffer der er i saltet som ikke er i de
balling metoder producenterne har.
Vandskifte giver også muligheden for at fjerne detritus og andet snask og dermed forsøge at undgå "old tank syndrome"
men jeg oplever faktisk negativ respons fra korallerne når jeg skifter vand.. hvad det skyldes ved jeg ikke helt måske pga for høj kh i saltet men jeg er i forvejen træt af det salt jeg bruger (de oplyser at kh er på 7-8 men den er 12-15 og sådan har det været ved de sidste 8-10 spande) så jeg er spændt på om der forsat er negativ respons når jeg snart skifter salt
Er det ikke i Triton metoden man ikke skifter vand? eller bruger du en anden metode/tilgang?
Edit: her er nogle af de sporestoffer som er i saltet: Antimon, Arsen ,Beryllium, Bismuth, Blei, Cadmium, Caesium, Cer, Dysprosium, Erbium, Europium, Gadolinium, Gallium, Germanium, Gold, Hafnium, Holmium, Indium, Iridium, Lutetium, Neodym, Niob, Osmium, Palladium, Platin, Praseodymium, Quecksilber, Rhenium, Rhodium, Ruthenium, Samarium, Scandium, Silber, Tantal, Tellur, Terbium, Thallium, Thorium, Thulium, Titan, Wolfram.