Det var ikke i går jeg var herinde, men tro mig at jeg ikke har leget med akvarier, det i den grad at jeg er lidt træt af det.
Min gode akvarieven Svampas valgte efter en tur på intensivafdelingen at det var for meget job at have hans akvarium, han er her 3 uger efter stadig ikke sig selv og har ondt, men det går den rigtige retning.
Han spurgte om jeg kunne gøre det nu jeg har hjulpet så meget gennem de seneste år, og det skulle jeg nok havde sagt nej til, for dealen var at jeg skulle beholde alt, og sælge resten, men så havde han en gæld hos den lokale dealer, så dealen er sikke så god som jeg troede. Ja jeg kommer betale gælden, og det er "min" butik.
Ikke klage, for jeg har fået masser med fin
teknik, RE 250 med ny pump og controller, 4*55W TMC UVC, blades * 5 og OR3 * 5. Masser
teknik jeg skal teste inden jeg sælger.
Jeg kommer bare beholde 1
fisk, en
fisk til SEK 599,-

en
Acanthurus triostegus "Convict Tang" som er indtil umulig at få til at spise, den er L og spiser af hånden.
Ellers har jeg taget hjem de
koraller, anemoner og 2
muslinger som er værd en del, resten 95% er 3 forskellige
SPS som jeg må smide ut.
En lidt fed oplevelse var da jeg tog en H. magnifica
anemone ca. 40 cm i diameter, placerede den i midten, længst bag i akvariet på 30 cm vand hvor den står lidt i "læ" for strømmen. Det tog 6
klovnfisk max 5 minutter at finde den
Levende sten kommer jeg også at ta med, vil bytte mit
refugium med LS om de kan gøre jobbet med næringen slipper jeg bekymre mig om at rense
alger (og min lampe døde).
Problemet jeg har er at der er milliarder med flatworms i hans
akvarie, de er Photo syntetiske og deler på sig så ingen æg, og det er jo lidt positivt. Så jeg dipper ALT (ikke anemoner), (note-to-self, dip IKKE Tuxedo og lignende)...
Sten får gå i lavt salt et par dage, derefter i normalt salt, og efter 1-2 uger tester jeg med dipp om der er flatworms.
På søndag skal vi sælge alle
fisk fra Svampas akvarium, så der går lidt tid med det. I dag tog jeg fri fra at arbejde med
akvarie, og tid til at tænke/planerer, da dette projekt kræver at jeg bygger lidt om i mit kontor = nye muligheder <3.
Mere om dem i næste indlæg.