Casper M skrev: man 30. sep 2024 14:21
Jeg har printet probe holder, bacto balls box, anemone beholder, ato holder og en masse andet
uhh det lyder lækkert sådan en bacto balls box var en rigtig god ide også, helt lavpraktisk, det plastik du printer med skal man gå efter noget specielt for det kan tåle saltvand og hvor finder du designs henne??
Jeg har printet probe holder, bacto balls box, anemone beholder, ato holder og en masse andet
uhh det lyder lækkert sådan en bacto balls box var en rigtig god ide også, helt lavpraktisk, det plastik du printer med skal man gå efter noget specielt for det kan tåle saltvand og hvor finder du designs henne??
PETG er det de fleste printer med når det skal bruges til akvarier. PLA må du ikke printe i når det er til akvarier men det kan bruges til de fleste andre ting.
Jeg finder designs på Thingiverse, printabels og Yeggi og det der ikke findes der tegner jeg i Autodesk fusion 360 (kan fåes gratis)
Engelquist skrev: man 30. sep 2024 15:58
Uh, spændende tråd!
En probeholder og holder til en GHL “vand niveau” måler, vil bestemt være interessant
Der findes en lækker probeholder fra GHL.
Til 4 prober der hele tiden er i rindende vand når den monteres på rørføringen.
Jeg har den på mit eget system.
Den laves for øvrigt også i Kina, men efter GHL specifikationer. Det er ikke noget tyndt skrammel. https://reef-aquarium-store.com/ghl-measurement-cell
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
PETG er det de fleste printer med når det skal bruges til akvarier. PLA må du ikke printe i når det er til akvarier men det kan bruges til de fleste andre ting.
Jeg finder designs på Thingiverse, printabels og Yeggi og det der ikke findes der tegner jeg i Autodesk fusion 360 (kan fåes gratis)
Hvilken printer har du købt?
Jeg har ikke købt noget endnu, er igang at se YouTubes anbefaling af 3 d printere
Har ikke selv en, men min bror har været gennem et hav af printere gennem årene og har nu en Bambu Labs X1C, som han siger ingen andre kommer i nærheden af. P1S er en billigere model.
Husk noget udsugning Tonning, eller stil den et sted der kan luftes godt ud.
Mener jeg har nogle templates liggende på thingiverse, på bla probeholdere, forskellige størrelser og forskellige probehuller størrelser…Må lige få tjekket op på det.