Lille update fra Silkeborg. Midt i og på trods af byggerodet, babyrodet, akvarierodet og mit rod så vokser korallerne stadig derudad.
All For Reef holder KH'en på 7.4, mens NP Bacto Balance og en smule NP Bacto Tricks i kul-reaktoren holder NO3 på <1.0 og PO4 på 0.1.
Det eneste andet der doseres er mad til fiskene og korallerne (pulver) og et skvæt Amino-Organic når jeg husker det.
Jeg har rykket rundt i toppen så der er plads til en håndfuld acroer mere, men ellers så er det hele ved at være fyldt ud.
Jeg har gang i to eksperimenter: det ene er en
Lobophyllia garden. Udfordringen er at "lobophylliaerne" er håbløst u-dokumenterede i deres genetik og det jeg køber som "
lobophyllia" kan være andre ting. Fx
acanthastrea pachysepta som er den orange jeg har. Den kommer IKKE i nærheden af de andre
koraller 
Den er altædende og vinder alle kampe.
Men indtil videre har jeg da fundet ihvertfald to loboer som kan røre og vokse ved siden af hinanden.
Og så leger jeg med at finde ud af hvor min
Acropora Willisae ser bedst ud. Så jeg har fragget et stykke af og placeret i et absolut angreb af
lys og flow, aller øverst, 15 cm fra overfladen og 500Watts
lys.
Den bliver lysere i farven, encruster allerede og begynder at få et "perle" udtryk. Så måske jeg skal flytte hele kolonien derop, den er lækker i stedet for "bare grønlig" deroppe.
Den var oprindeligt et stykke grønbrunligt "chop shop vildt fragment" jeg købte for 9 Euro og bare stod stille. Nu er den akvarieklar og vokser godt - det tog kun 4-5 år
God søndag derude!
Tropic Marins danske repræsentant.