Jeg købte denne i slutningen af 2023. Blev lidt skuffet, for der kom kun et plug med en lille bitte spids i midten. Hele pluggen var dog dækket af koral fundamen, så den havde tilsyneladende godt fat. Den var meget lys, men det er ikke usædvanligt når man får nye koraller hjem. Den kom sammen med en Strawberry short cake, der til gengæld havde de karakteristiske farver og var i en god størrelse.
Pinky the bear er begyndt at farve op. Har dog endnu ikke den pink farve der har givet den sit navn. Måske det kommer, måske ikke. Jo tiere en koral fragges (et frag af et frag af et frag osv) jo mere kan de udvandes i farverne synes jeg. De kan skyldes de forskellige forhold de tilbydes. Og så tager Reef farmers tit deres billeder ned ad bakke med solen i ryggen, så farven skal nok tages med at gran salt.
Anyway, så er det en fin koral og den er begyndt at vokse til.
Det er en tabletop type, hvilket de fleste acroer er, med mindre det er staghorntyper. Buskede koraller ses ofte kun når de lige kommer hjem fra en farm. I takt med at de vokser, skygger grenene for hinanden så de nederste går til. Derfor breder de sig gerne ud og laver tabletops. Pinky the bear ser ud til at gøre sådan.
Den ser ud til at være hårdfør og vokse i et rimeligt tempo. Den får godt med lys her og det samme med flowet.
Som jeg plejer, har jeg forsøgt at finde ud af, hvad det er for en type, altså det videnskabelige navn.
Har fundet lidt info på nettet og der var flere forslag. Millepora, men det blev hurtigt skudt ned og det er jeg enig i. De ligner slet ikke en mille. Det mest sandsynlige er, at det er en Acropora latistella type. Lidt i stil med pink lemonade, hvilket også nævnes i det materiale jeg har kunne finde.
http://www.reeffarmers.com/limiteduscpinkythebear.htm
Acropora Tyree "Pinky the bear".
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Acropora Tyree "Pinky the bear".
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;