Så er det 14 uger siden jeg hentede min Moorish.
Den spiste Nori da jeg fik den og levende artemia.
Her 3,5 md senere er den alt ædende
Jeg skilte mig af med sejlfinne kirurg en uges tid efter Moorish kom i baljen. Sejlfinne var simpelthen for “vild” og adhd ramt når der blev fodret, hvilket gjorde det var svært at vænne moorish til andet end Nori tang (blev nød til at sætte tang op 3 forskellige steder på én gang for at Moorish kunne få lov at gå til maden.
Efter “fede Finn” var væk gik det nemmere og Moorish fik mere tid til at se maden an. (Det var især nyttigt mht pellets).
Går ud fra jeg kan regne med at den er “faldet til” nu? Så tør godt smide en kejser ell 2 i efterhånden.
Den eneste større fisk den har gået med hele tiden er en stor palet kirurg (som så også har den kendte kirurg adhd diagnose)
Jeg har fået vænnet den til at spise:
- Nori tang. Grøn og rød
- Pellets, alle mulige forskellige
- Tør/flage foder
- Mysis (frost)
- Hjerte musling (frost)
- Blå musling (frost)
- Blancheret broccoli
I baljen har jeg en del af den gule svamp under og imellem zooas, det tager den småbidder af engang i mellem.
Det har krævet en del tålmodighed og MANGE småfodringer med pellets før den fandt ud af de kan ædes.
Den seneste tilføjelse er en dværgkejser Elbi. Den har været i baljen 4-5 uger. Der er intet ballade mellem dem og den er også alt ædende.
Foto1 foto af moorish fra det akvarie den gik i Foto2
I posen i min balje Samme dag den kom i baljen Sammen med “fede Finn” GYS.. den fik sorte pletter og stoppede med at æde en uges tid, da jeg satte en (åbenbart syg) pincetfisk i baljen (som døde 5 dage efter den kom i) Fotos fra i dag (25.7.24)
Post fotos af din moorish og gerne hvad den æder og hvor længe du har haft den
Heeey