Fiskene er Axelrodia riesei (Rubin tetra) og Yaoshania pachychilus (Panda smerling), jeg har flyttet lidt af mine røde rejer derover.
Det bliver spændende at se om sumpplanterne kan trives med de 2 stk Philips Wiz pære der oplyser akvariet.
Tak.. da jeg så akvariet fik jeg idéen med det samme, og så håber jeg bare sumpplanterne overlever. Har også sat et par andre planter jeg ved kan vokse indenfor i soil.Anders månsson skrev: søn 7. apr 2024 15:54 Mega fedt projekt!
Jeg har den der snoet en ude ved min have dam dog udenfor vandet... men den skal da helt sikekret ned i vandet!
Den er også visnet lidt i det tørre jord...
Bag sten væggen er der småsten og Tropicas soil så planterne står ikke i jord. De er renset rene for jord og plantet i akvarie soil.Anders månsson skrev: søn 7. apr 2024 15:55 jeg håber planter vokser udover din lille balje, det kunne se fedt ud
Killifisk er gode til at hoppe ud af akvariet så det er nok ikke så smart når der ikke er låg på. Panda loach kan godt muffe sig op af glasset, men de gamle akvastabil akvarier har en kant, som gør de ikke kan komme ud.crazy seahorse skrev: man 8. apr 2024 23:27 Fint projekt. Er ret begejstret for den slags.
Har før set det med killifisk og div eksotiske planter og orkideer.
Du burde nok kunne holde mangrover i det. De kan godt stå i ferskvand. Mine kom i ferskvand og skulle først vænnes til saltvand. Kunne se super ud når de får en hvis størrelse og sender rødder ud. De kan få ret kraftige luftrødder.