Så er dette år også snart ved at rende ud, og måske som jeg har folk planer for 2024. Forhåbentlig ikke en ny hobby, forhåbentlig flere mennesker der deltager i hobbyen og debatten herinde.
Har jeg planer: Ja for fa'en da!!

Mit 2023 har sgu været lidt en blandet pose bolcher hvad angår vores skønne hobby, og derfor ser jeg frem imod 2024.
Jeg har altid haft god held med at få mine SPS'er til at gro og uden den store besvær faktisk, men det har 2023 lavet om på, men jeg må jo selvfølgelig kigge indad. Jeg har f.eks for nyligt haft en stoooor flot Trachyphyllia (Hairy cunt- som jeg kaldte den) som gik til i akvariet. Den stod stor, flot og svulstig. Lige indtil min ene pumpe valgte at stoppe. Det skabte et skævt flow og i løbet af en weekend hvor jeg ikke var hjemme var den blæst i stykker og halvdelen af vævet var væk. Jeg forsøgte med alle mine evner at redde resten. Og her gjorde jeg nok fejlen ved ikke at erkende at den var GONE. Jeg tror (uden at vide det) at den har stille og roligt svinet mit akvarie til. For mine SPS'er begyndte at få RTN en efter en. BigR WD som den første også bare en efter en.
Det stoppede først da jeg tog min trachy op, skiftede vand, kul, UV osv. Men der var skaden sket.
Det har taget lidt lysten fra mig og jeg har ikke investeret i nye koraller men sat mig tilbage og tænkt hvad skulle jeg så nu...
Jeg har så valgt at smide døde sten i sumpen for at modne dem for så i 2024 lave et nyt aquascape. Jeg går tilbage til et mere klassisk look med sten op ad bagvæggen så jeg har nemmere ved at fordele flowet foran i akvariet og foran stensætningen. Og med mine 2x MP40 tror jeg det er den bedste opsætning. Lige nu har jeg SYGT meget flow på for at ramme alle steder og det kostede..

2024 i punkter
- Ny stensætning
- Masser LOW cost Acroer som base i akvariet
- Samler Acro'er med tiden, BigR WD, JF HomeWrecker, Flaming Sunrise, Orange passion (Få men sunde)
- Installere fast UV på baljen
- Behandlet og malet min lyskasse
Hvad er din korte recap på 2023 og hvordan forestiller du 2024 ?