Tre nye tiltag:
-Jeg har valgt at køre lyset, inspireret af Orpheks helios 12 timers program, der simulerer solopgang, middagspeak på 100 % og solnedgang, i en kurve over 12 timer. -Samtidigt har jeg fjernet min Jumpguard - nettet over akvariet, for at få så mange PAR som muligt (indtil videre har jeg ikke mistet fisk på den konto, men ved godt at jeg risikerer det)
-Endelig har jeg sat temperaturstyring på, så vandet holdes stabilt på 25,5 grader.
At det har effekt ses tydeligt, dels på masser af vækstspidser, dels på mit Ballingforbrug, der over de sidste 3 uger er mere end fordoblet, dels på No3 og Po4 der er begyndt at falde pga den øget koralvækst (jeg holder øje og er klar til at tilsætte, hvis det bliver nødvendigt)
Det spiller også ind at jeg kører med en høj og stabil PH (8,4-8,5) de tre hellige kører snorlige og sporestofferne tilsættes, sammen med Ballingvæskerne og tjekkes og justeres ved månedlige ICP tests.
Så det skal jo begynde at vise positive resultater, nu da mit lille rev har rundet et år fra opstart.
Denne weekend har jeg ryddet lidt op i dekorationen, så der er blevet lidt mere luft- jeg er ganske godt tilfreds med resultatet
https://www.youtube.com/watch?v=hUo10Eax9Y4