osmoseanlæg
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE
osmoseanlæg
har lige fået et anlæg hjem bruger man kun koldt vand eller tempereret???
det har stået 10 min nu og der kommer kun vand ud af gul slange jeg bruger koldt vand nu
det har stået 10 min nu og der kommer kun vand ud af gul slange jeg bruger koldt vand nu
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
BOYU L200 KØLER
- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Geografisk sted: Fyn
Har ikke selv haft et sådan anlæg, men mener at have læst at der laves mest vand hvis du bruger tempereret vand. Mener faktisk at det skulle ligge et sted i tyverne med graderne, men det har stået i et tidligere indlæg her på siden.. Måske du kan finde det ved en søgning og ellers håber jeg en med praktisk erfaring kan hjælpe bedre 

RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Okay, måske er det bare mig der har fået noget galt i halsen....
- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
måske der er lidt i denne tråd der kan bruges. (har ikke selv læst det hele igennem, men der var da lidt)
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... ght=osmose
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... ght=osmose
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Se min Profil for flere oplysninger
- Kontakt:
Osmoseanlæg
Hej
Nu har du jo ikke købt anlægget ved mig hvilket jo kun betyder at du har betalt for meget og at din lokale butik lukkede deres rådgivning kl. 17:30
Det er selvfølgelig kun ment ironisk - så her kommer lidt hjælp fra syddanmark
For det første skal jeg lige slå tre ting helt fast:
1. Membranen tåler sagtens og arbejder bedst ved 20-25 grader lunt vand
2. En kvalitetsmembran (levnedsmiddelgodkendt) skal filtrerer bedre end 99,1% af alt ud af vandet - ja selv bakterier fra varmvandsbeholderen
3. membraner har et optimalt arbejdstryk som typisk ligger på omkring 5-7 Bar. svarende til omkring 125PSI.
Nu kender jeg ikke membranen og hvem og hvor den er produceret. Men hvis vi går ud fra at kvaliteten er god nok så er mit klare bud at:
Du har ikke arbejdstryk nok på dit hanevand i forhold til det hvad din membran skal bruge for at arbejde
Man må forstå at der er enorm forskel på et "single-anlæg" (som det du har) med en spildprocent på op til 80% spildvand og de store "dobbelte anlæg" med Boosterpumpe som har en minimal spildprocent på kun 1:1. Den væsenligste ting er:
Boosterpumpen leverer maksimalt arbejdstryk (125PSI) som gør at membranen kan følgende 2 ting:
1. Maksimal ydbytte dvs. meget Osmosevand. Hele membranen kommer under tryk og bruges derved optimalt
2. Minimalt spildvand da membranen har brugt det meste til osmosevand
Membranen princip:
En membran kan du forestille dig som et stort gulvtæppe som man har "rullet" MEGET STRAMT sammen. Så presses vand ind igennem tæppet hvor store partikler bliver siddende undervejs i tæppet og kun det helt rene "tynde" vand kan presses igennem tæppets viklinger
Jeg tror ikke at du har tryk nok på vandhanevandet til at presse vand gennem tæppet
.................mit gæt
Mit gæt nr. 2 er at du bor på 1. eller endda 2. sal.....er det rigtig?
Jeg tror ikke at det er et dårligt anlæg du har købt og dermed skal du ikke fortvivle. Hvis jeg har et skal du bare anskaffe dig en Boosterpumpe og du får et anlæg der sprøjter osmosevand ud
Det er dog vigtigt at du først undersøger hvad din membran kan tåle i tryk
Ved "singleanlæg" er det dog helt normalt at vandet ud af "affaldsslangen" løber 5x hurtigerer end af "Osmoseslangen".......ja.....det er skide øv.......men sådan er det
Nu har du selvfølgelig stress over at dit nye anlæg ikke virker og hvem gider vente til i morgen hvor rådgivningen i butikken nok alligevel er spinkel..................du må ringe til mig frem til kl. 22:00 her i aften og jeg skal nok hjælpe dig med fejlfindingen over telefonen da jeg ellers skal skrive en bog her
Held og lykke med anlægget
Mvh.
Michael
Nu har du jo ikke købt anlægget ved mig hvilket jo kun betyder at du har betalt for meget og at din lokale butik lukkede deres rådgivning kl. 17:30

Det er selvfølgelig kun ment ironisk - så her kommer lidt hjælp fra syddanmark

For det første skal jeg lige slå tre ting helt fast:
1. Membranen tåler sagtens og arbejder bedst ved 20-25 grader lunt vand

2. En kvalitetsmembran (levnedsmiddelgodkendt) skal filtrerer bedre end 99,1% af alt ud af vandet - ja selv bakterier fra varmvandsbeholderen

3. membraner har et optimalt arbejdstryk som typisk ligger på omkring 5-7 Bar. svarende til omkring 125PSI.

Nu kender jeg ikke membranen og hvem og hvor den er produceret. Men hvis vi går ud fra at kvaliteten er god nok så er mit klare bud at:
Du har ikke arbejdstryk nok på dit hanevand i forhold til det hvad din membran skal bruge for at arbejde

Man må forstå at der er enorm forskel på et "single-anlæg" (som det du har) med en spildprocent på op til 80% spildvand og de store "dobbelte anlæg" med Boosterpumpe som har en minimal spildprocent på kun 1:1. Den væsenligste ting er:
Boosterpumpen leverer maksimalt arbejdstryk (125PSI) som gør at membranen kan følgende 2 ting:
1. Maksimal ydbytte dvs. meget Osmosevand. Hele membranen kommer under tryk og bruges derved optimalt

2. Minimalt spildvand da membranen har brugt det meste til osmosevand
Membranen princip:
En membran kan du forestille dig som et stort gulvtæppe som man har "rullet" MEGET STRAMT sammen. Så presses vand ind igennem tæppet hvor store partikler bliver siddende undervejs i tæppet og kun det helt rene "tynde" vand kan presses igennem tæppets viklinger

Jeg tror ikke at du har tryk nok på vandhanevandet til at presse vand gennem tæppet

Mit gæt nr. 2 er at du bor på 1. eller endda 2. sal.....er det rigtig?

Jeg tror ikke at det er et dårligt anlæg du har købt og dermed skal du ikke fortvivle. Hvis jeg har et skal du bare anskaffe dig en Boosterpumpe og du får et anlæg der sprøjter osmosevand ud

Ved "singleanlæg" er det dog helt normalt at vandet ud af "affaldsslangen" løber 5x hurtigerer end af "Osmoseslangen".......ja.....det er skide øv.......men sådan er det

Nu har du selvfølgelig stress over at dit nye anlæg ikke virker og hvem gider vente til i morgen hvor rådgivningen i butikken nok alligevel er spinkel..................du må ringe til mig frem til kl. 22:00 her i aften og jeg skal nok hjælpe dig med fejlfindingen over telefonen da jeg ellers skal skrive en bog her

Held og lykke med anlægget
Mvh.
Michael
Senest rettet af MSH ons 14. feb 2007 21:46, rettet i alt 1 gang.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- ringsborg
- Palet kirurg
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8320 Mårslet
- Geografisk sted: Århus syd
- Kontakt:
der skal side en modstand på den gule slange
MVH:
Bjarne Ringsborg
ca 3 M. Saltvand
http://www.srilanka-holidayhouse.com/
http://www.amluck.dk
viewtopic.php?t=3138
Bjarne Ringsborg
ca 3 M. Saltvand
viewtopic.php?t=3138
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 19
- Kontakt:
Hej Steen
Det kan du også roligt gøre
Det er hverken løgn eller pral når jeg siger at der kommer mindst lige så meget vand ud af Osmoseslangen som af spildvandsslangen
De er simpelthen de bedste sæt herhjemme og jeg kender ingen seriøse Discus-opdrættere som ikke bruger det...........det må der være en årsag til
Men Wondersurfers anlæg behøver ikke være dårligt af et "single-anlæg" at være....................han bor rent faktisk på 3. sal..........................det er ikke nemt og der er kun en eneste løsning på det problem..................Boosterpumpe
Wundersurfer - tak for behagelig telefonsamtale - håber jeg har været til hjælp og du nu forstår dit anlæg lidt bedre!!!!
Mvh.
Michael
Det kan du også roligt gøre

Det er hverken løgn eller pral når jeg siger at der kommer mindst lige så meget vand ud af Osmoseslangen som af spildvandsslangen

De er simpelthen de bedste sæt herhjemme og jeg kender ingen seriøse Discus-opdrættere som ikke bruger det...........det må der være en årsag til

Men Wondersurfers anlæg behøver ikke være dårligt af et "single-anlæg" at være....................han bor rent faktisk på 3. sal..........................det er ikke nemt og der er kun en eneste løsning på det problem..................Boosterpumpe

Wundersurfer - tak for behagelig telefonsamtale - håber jeg har været til hjælp og du nu forstår dit anlæg lidt bedre!!!!
Mvh.
Michael
Senest rettet af MSH ons 14. feb 2007 22:15, rettet i alt 2 gange.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- ringsborg
- Palet kirurg
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8320 Mårslet
- Geografisk sted: Århus syd
- Kontakt:
Flow 300
arkiv bilede
arkiv bilede
- Vedhæftede filer
-
- 230.jpg (43.01 KiB) Vist 2713 gange
MVH:
Bjarne Ringsborg
ca 3 M. Saltvand
viewtopic.php?t=3138
Bjarne Ringsborg
ca 3 M. Saltvand
viewtopic.php?t=3138
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 19
- Kontakt:
modstand
Hej Wundersurfer
Hvis der ikke var en flow300 med i pakken så kan jeg sende dig en...............gratis
De fleste køber i dag kun anlæg med skylleventil og jeg får derfor et hav af de flow300 tilovers
Med bopæl på 3 sal tror jeg dog desværre fortsat på at du får alt for meget spildvand..............men man kan jo håbe
Mvh.
Michael
Hvis der ikke var en flow300 med i pakken så kan jeg sende dig en...............gratis

De fleste køber i dag kun anlæg med skylleventil og jeg får derfor et hav af de flow300 tilovers

Med bopæl på 3 sal tror jeg dog desværre fortsat på at du får alt for meget spildvand..............men man kan jo håbe

Mvh.
Michael
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 19
- Kontakt:
Osmoseanlæg 190L/430L sælges

Nej billedet er bare lettere "presset sammen"

Der skal være en eller anden form for modstand på affaldsslangen....den er god nok

Mvh.
Michael
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 19
- Kontakt:
Flow

Er der andre som vil have en flow300 liggende i reserve.........når jeg nu alligevel skal have gang i frimærkerne

Ps.
Flow300 er kun beregnet til 125PSI membraner

Møjn
Michael