Det er bare sjovt at forsøge at liste ud hvad som kan være årsagen. Jeg bare gætter.
Kalkreaktor, du tjekker, tjek.
Cirkulation, tjek.
Sand, bare et problem om stenene står på 3+ cm sand og det ser ikke ud som om du har bunker af sten som direkte ligger på sandet, så. Tjek.
Tjek lige vandet som kommer ud af Nitrat reaktoren også, man ved aldrig.
Når du skriver fiks i, så mener du de ca 40
fisk du smed i på side 6? (den havde jeg ikke set)
26 stk. Apogon leptacanthus
2 x Nemateloetris magnifica
1 x Nemateleotris decora
1 x
Chelmon rostratus
10 x Grøn Chromis
Her er en teori, hvad tror du om den?
Når man smider i mange
fisk, eller store
fisk er det naturligt at man skal fodre mere, enklest er pellets eller flakes.
Pellets er perfekt, eller næsten da de indeholder meget PO4, frost er dyrt, og indeholder lidt Nitrat. Flakes indeholder ekstremt meget PO4.
40
fisk og man logisk nok fodre meget mere og får let PO4 til at komme over de magiske ca. 0,3 dette resultere i at korallerne får svært ved at optage nærring og de slutter med at bruge nærring og PO4 + NO3 stiger.
Er der
fisk som dør bidrager det til øget NO3.
Nitifikationsprocessen (håber du forstår da jeg ikke kan stave det bedre) skal have tid til at tilpasse sig en kraftig øgning af din bioload.
Så jeg ser det som en naturlig reaktion på alle fiskene at både NO3 og PO4 stiger, men at det burde stabilisere sig.
Jeg har som så ikke et problem med Carbon Dosing, og i langt de fleste systemer som ikke har et stort
refugium er det en nødvendighed for at holde nede PO4 som primært kommer fra pellets.
Men specielt NoPoX som jeg har doseret i flere år kan trigger
Cyano da det indeholder molopyen mener jeg det er. Som jeg har haft problem med i +6 måneder.
Ikke at jeg ved, men vil gerne diskutere med dig hvad angår Carbon Dosing, eller dosering af alkohol.
Zooxanthellae er en alge som primært lever af photosyntese, og om du dosere NoPoX så mindsker du NO3 og PO4 som gør livet sværere for Zooxanthellae, hvilket resultere i flottere farver på korallerne.
Derfor skal vi have ret balance mellem PO4 og NO3, og om du kan forklare mig hvordan NoPoX bidrager med mere end en god balance så er jeg meget taksom for at blive forvirret på et højere nivå som min Dynamicks lære Morten Carter altid sagde
Min tese er derfor at Alkohol ikke direkte bidrager til en bedre emnesomsætning, men bidrager til bakterier, som
Cyano og Nitifikationsprocessen.
Igen, dit system skal aldrig have problem med NO3
https://www.instagram.com/viking_reefing/ var her i dag for at 1 kg hvid pulver

, KNO3 da han precis som Svempas og mig har stor mangel på NO3.
"STAY CALM"

til du nærmer dig 25, doser mere NoPoX + gode bakteier og jeg forventer mig om det ikke er dine reaktore som driller, at problemet løser sig selv.