The Seniorreefers Rumdeler

Forum for Akvarier 501 -> 800 Liter
Seniorreefer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
2
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: The Seniorreefers Rumdeler

Indlæg af Seniorreefer »

Engelquist skrev: man 4. sep 2023 12:50
charlie saltvand skrev: man 4. sep 2023 12:28 Bevares :biggrin:
Grunden til I ikke behøver dosere ekstra jern, er jo fordi ICP tests har almindeligt saltvand som setpoint.
Hvis man vil gå all in på Moonshiners tilgangen er de fleste sporstoffer jo sat ret meget højre end “almindeligt saltvands værdier”

Men det er da fedt hvis I er tilfredse og korallerne er glade 👍🏼👍🏼👍🏼
Hvad mener moonshiners at indholdet af jern bør være?
Below Detectable- hvilket vil sige, så snart du ser jern din icp stopper/ reducere du dosering, men hvis grønne farver fader, dosere jeg dråber, eller gule farver forsvinder stopper jeg med jern. Godt eksempel er min WD som mega grøn istedet for gul
Seniorreefer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
2
Kontakt:

Indlæg af Seniorreefer »

Vil lige dele mit første billede med macro shoot
Canon EOS 2000D med Canon Macro 100 mm 2.8L objektiv
IMG_0334.jpg
Chock, har lige fundet ud af det er 20mb billede :-o
Seniorreefer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
2
Kontakt:

Tanker og justering efter ICP

Indlæg af Seniorreefer »

ICP -Log

Jeg har denne i denne måned kun skiftet 10% vand en enkelt gang. Flere er mine parameter er endelig kommet op på moonshiner værdierne.

Jeg har det personligt stadigvæk svært ved ikke at skulle skifte vand. Jeg er jo "opdraget" med 10% hver uge, så lad mig endelig høre jeres tanker omkring vandskift.

Har kun skiftet vand 1 gang, på 2 måneder :shock:

En lille oversigt over tidligere ICP:
Overview
Overview
Efter beregning bliver denne måneds doserings skema følgende:
ICP - 30/8-23 (84057)

Multi Correction after ICP
-------------------------------
Elementals Ba: 81.86 ml over at least 2 days 40.9 ml per day /
Elementals Zn: 2.9 ml over at least 2 days 1.5 ml per day /
Elementals Cr: 14.2 ml over at least 3 days 4.7 ml per day /
Elementals Ni: 6.4 ml over at least 2 day 3.2 ml per day /

Single Correction after ICP
Elementals Co: 1.4 ml over at least 1 day 1.4 ml per day /

Daily dosage after ICP
Elementals F: 3 ml per day
Elementals Sr: 3 ml per day
Elementals Cr: 4 drop per day
Elementals Co: 8 Drops per day
Elementals Zn: 2 drop per day
Elementals I: 1 Drop per day
Elementals Rb: 2 Drops per day
Coral Vitality: 4 drops per day

Link til ICP: https://lab.faunamarin.de/en/share/analysis/84057
Mine bekymringer er mit NO3 er stigende.
no3
no3
Har reduceret foder til 50% , dog får "Hannibal" min charmerende Cobberband 2 blå muslinger om dagen :heart:
Der bliver ikke skåret ned. Han har gjort en kæmpe arbejde i mit akvarie. Ingen GLASROSER mere :ymhug: , desværre heller ikke mange pods
charlie saltvand
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Indlæg af charlie saltvand »

Spændende 👍🏼. Under dine “daily” dosering. Nr 3 er det crome og nr 4 er det copper…?
Det virker som store doser ift fx F= jern og I = jod.

Det er svært mht no3 og minimale vandskifte.

Doserer du noget vsv/NO-pox…. = brændstof.
Hvis nej, så ville jeg begynde at dosere det sammen med bakterier. Husk start LANGSOMT 😅😄
Tror du ikke det kan være med til at holde no3 lidt i skak, samtidigt med at det er mad for korallerne….?

TAK for dine delinger. Jeg lærer meget af at “se med” 👍🏼👍🏼👍🏼
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Seniorreefer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
2
Kontakt:

Indlæg af Seniorreefer »

charlie saltvand skrev: tirs 5. sep 2023 10:04 Spændende 👍🏼. Under dine “daily” dosering. Nr 3 er det crome og nr 4 er det copper…?
Det virker som store doser ift fx F= jern og I = jod.

Det er svært mht no3 og minimale vandskifte.

Doserer du noget vsv/NO-pox…. = brændstof.
Hvis nej, så ville jeg begynde at dosere det sammen med bakterier. Husk start LANGSOMT 😅😄
Tror du ikke det kan være med til at holde no3 lidt i skak, samtidigt med at det er mad for korallerne….?

TAK for dine delinger. Jeg lærer meget af at “se med” 👍🏼👍🏼👍🏼
Jeg har fra day1 doseret nopox fra redsea. Jeg overvejer at kun dosere ren vodka, da jeg har fået oplyst/vejledt at vodka, er meget bedre til at tage NO3 og ikke tager meget PO4. Man skal dog passe på, pga overdosering kan give iltsvind, og dine fisk dør.

Cr = Chrome
F = Florid
I = Iodine
Co = Cobolt

Efter denne icp dosere jeg ikke jern mere og bestemt slet ikke CU - cobber som fauna marin anbefaler. Jeg bruger a- og K+ til at være sikker på der er lidt. Jeg brugte André metode og dosere en enkelt dråbe om dagen, men resulterede i jeg så kobber i den næste icp.

Som du kan se dosere jeg noget som Moonshiner ikke gør, men fordi jeg mangler det hver gang. Han anbefaler at rette det efter hver icp, men jeg bruger så meget af det, måske på grund af mængen af koraller og størrelse. Den er beregnet over mængden som mangler og delt over 30 dage
Det samme med Sr strontium

Håber det giver en lille forklaring på mine doserings metoder, som er baseret på mine observationer , samt Moonshiner metoden
Seniorreefer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
2
Kontakt:

Indlæg af Seniorreefer »

Jeg vil lige dele min video her også i min log data side, så andre som ikke anvender FB evt skulle have lyst til at se den.

Den vil vise at vand værdierne, som er stabile kan redde koraller, der er meget medtaget.

Enjoy.

Seniorreefer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
2
Kontakt:

Daglig status/rengøring

Indlæg af Seniorreefer »

Jeg er blevet lidt doven med hensyn til rensning af skummer top, måske også derfor mit no3 stiger, men for pokker den er effektiv❤️

Skummer før/efter😱
IMG_2782.jpeg
g
IMG_2785.jpeg
Jeg har på anbefaling, lavet et lille setup, i stedet for at bruge 1500kr på 4 toppe, lavet et hvor nylon strømper er kommet i setuppet.
IMG_2783.jpeg
IMG_2786.jpeg
Ingen stank fra skummer og ozon lugt.
Seniorreefer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
2
Kontakt:

Den ugentlige status og lidt billeder

Indlæg af Seniorreefer »

Ugentlig parametertest og status
Water parameters
Water parameters
Alkatronic dKH 8,14
Refractor meter saltholdighed 1.026/34,5

Jeg bruger stadig doseringsskemaet beregnet fra sidste ICP og har desuden hævet dosis af nopox til 20,2ml dagligt. Langsomt falder min NO3, men skal huske på bakterierne skal lige nå at komme op i gear igen. Jeg har gennem lang tid holdt dem i hvile med kun 3 ml/dagligt😊

Af andre tiltag har jeg begyndt med en Start dosis po4 5ml dagligt, fordi jeg stadig får lav læsning, og ingen alger længere.

Efter min mening er no3 stadig for høj, nødt til at komme ned til 5-10 mg/l område, derfor nopox som tidligere beskrevet

Efter råd har jeg ændret lysintensiteten til kun 25% fra 50%, for at reparere noget blegning på en koral, og kan allerede se forskellen i farven på spidserne.
Bleaching
Bleaching
Jeg har ændret KH doseringsplan og volumen.

Calciumreaktor er aktiv fra 0830 til 2130 og doserer nu 50 ml/min.
Om natten doserer jeg kun 65 ml Balling Light og 5 ml/min kalkvand

Skiftede vand for 3 dage siden, og støvsugede sandbedet. Var ikke særlig snavset, selvom jeg kun skiftede vand 1 gang på 2 måneder, men kunne stadig se noget snavs på toppen af ​​sandbedet, men ingen bekymringer, da jeg agere som sand vender i akvariet 😀. Skal have købt noget til at holde sandet lidt rent

Rensning af skummer toppen, og ser ud til, at det fungerer meget godt med ozon og aktiv kul, som har samlet store mængder affald

Ugens billeder
IMG_2777.jpeg
IMG_2789.jpeg
1CEEB3C7-DA28-4239-B551-CC1C0F288930.jpeg
God weekend ❤️
Seniorreefer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
2
Kontakt:

Daglig Macro shoot

Indlæg af Seniorreefer »

Ikke så meget opdatering, men bare flotte macro billeder :heart:
Space Invader
Space Invader
Seniorreefer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
2
Kontakt:

Indlæg af Seniorreefer »

Så kom jeg forbi i det blå lys og så mine acropora millepora rainbow, ENDELIG er begyndt at farve op.

Jeg er spændt på, om jeg kan få de samme farver, som da jeg modtog den. Selvom den var stresset vild meget ved modtagelsen kunne jeg skimte farverne på den.

Nu må jeg se… :heart:

Aftens billeder af dem, med farver som endelig kommer frem:
IMG_2804.jpeg
71614751019__90CAB274-CF5B-4D7E-96EE-7C1BFD2139A7.jpeg
IMG_2806.jpeg
Seniorreefer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
2
Kontakt:

Indlæg af Seniorreefer »

Jeg har igen måtte justere KH dosering , og calcium er nu også begyndt at falde.
Det har derfor været nødvendig for mig at begynde at dosere calcium om natten også.
Næringindholdet i akvariet er stadigvæk i den lave ende med po4 og dosere nu 10ml P om dagen. Måler 2 gange ugentlig

Dagens tal.
IMG_0915.jpeg
Seniorreefer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
2
Kontakt:

Indlæg af Seniorreefer »

Den ugentlige test, som alle brude gøre :GO

Jeg har igen måtte justere KH dosering , og calcium er nu også begyndt at falde og måtte dosere manuelt calcium.
Aktuelt dosering i Lys periode med calcium reaktoren er 60 ml/min og udenfor lysperioden dosere jeg 5ml/min kalkvand og 65ml Fauna Marin Balling Light KH.

Jeg har reduceret lys mængden til kun at have 400 PAR 1/3 nede, hvilken også kan ses på mit KH forbrug, som er faldet, hvilket er positiv.

PO4 Nærings indholdet i akvariet, er stadigvæk i den lave ende med po4 og har hævet doseringen, til nu 20ml P om dagen. Måler 2-3 gange ugentlig, indtil jeg kan se en spike i PO4.

Næste projekt, bliver at tilføje CO2 Scrubber til systemet, da min calcium reaktor, selv med tiltag, som ekstra kammer med medie og luft ikke kan undgå at påvirke min PH.

Dagens Tal, Status og billeder:
IMG_0922.jpeg
Når jeg macro fotografere opdater man mange ting. Især ting som ikke skal være der :shock:
Bobble alger, selvom den er flot røg den ud
IMG_0917.jpeg
Brændte spidser på koraller grundet for meget lys
IMG_2788.jpeg
Fragment af Acropoa Valida TriColor ( Kaldes åbenbart Rainbow Loom nu) :-o
IMG_2814.jpeg
Min Acropora Millepora Rainbow er endelig begyndt at farve op. Har godt nok taget sin tid :clap:
IMG_2804.jpeg
IMG_2812.jpeg
Endnu et skønt Macro fotografi
IMG_0501.jpg
Indo Gold.jpg
Seniorreefer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
2
Kontakt:

17/9 - PO4 stiger endelig

Indlæg af Seniorreefer »

Som tidligere beskrevet, har jeg taget en ekstra måling, netop pga manglende PO4

Endelig er min PO4 begyndt at stige og endelig målbart igen❤️

IMG_0926.jpeg
Seniorreefer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
2
Kontakt:

Nyt tiltag - CO2 scrubber

Indlæg af Seniorreefer »

Status opdatering

Fik bestilt noget medie til en CO2 - DIY scrubber

Det bliver spændende om jeg kan få min PH højere end 8.2- 8,38 , men det nye tiltag er sat til overvågning.
DIY scrubber.
DIY scrubber.
Medie
Medie
PH Oversigt Dag 1.
Day01 - Co2 Scrubber
Day01 - Co2 Scrubber
Mit PO4 er oppe på 0,08 nu, så den daglige dosering af po4 er reduceret til 7,5ml dagligt, som skulle hæve med 0,004 dagligt

Dagens måling:
Status
Status
Moonshiner er kommet med en ny opdatering, som bla. Viser forurening af kalk medier. Meget overraskende, især at aquaforest kalk er meget skid, for os med SPS

71674073597__1550A57A-CE7C-4554-A295-6D9D6A1284D9.jpeg
71674066501__2D27BFF9-C9F3-417B-98A6-EDDDA183D310.jpeg
Seniorreefer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
2
Kontakt:

Indlæg af Seniorreefer »

Som mange ved, bruger jeg moonshiner metoden.

Metoden er fantastisk, men kan også have bagsider. Et godt eksempel er farveforskellen på min Acropora Walt Disney, som kan ses på nedenstående billeder. Den er ved at få farverne igen fra det grønne :heart:

Har talt med Fauna Marin omkring dette og fik følgende besked.
Too much Iodine, iron, UV, violet lights could be the cause.
not sure icp are accurate for this, I spoke with kz one time and he told me he not relay on icp but on how corals looks. It can be light you can try to turn down the uv and violet and see what happens
Billeder af forskellen:
WD01
WD01
WD02
WD02
Seniorreefer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
2
Kontakt:

Indlæg af Seniorreefer »

Jeg føler efterhånden jeg har mistet kontrol med styringen af NO3 efter alle de fisk kom i og jeg fodre så meget som jeg gør.

Uge efter uge stiger min NO3 og jeg begynder at bliver nervøs over jeg mister kontrollen med det.

Så idag har jeg bestilt en Deltec NF511, som bliver doseret med en Ecotech versa pumpe, så jeg kan styre den så præcis som muligt.

Jeg har skiftet 10% vand idag og gør det igen på søndag.

Dagens tal igen igen
IMG_0934.jpeg
Min pH og CO2 scrubber hjælper lidt, men kun 24 timers drift. Jeg har en tanke om reaktoren sænker den.

Nyt tiltag anbefalet og dages PH
IMG_0933.jpeg

IMG_2831.jpeg
charlie saltvand
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11

Spændende. Pas på med scrubber! Du skal holde godt øje med din pH. Når jeg har friskt medie i min scrubber kommer pH op på 8,7 i løbet af ca 2 døgn… tror den lige skal bruge noget tid til at få alt vandet igennem skummeren og strippe det for co2, derfor går der et par døgn før det slår helt igennem.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Seniorreefer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
2
Kontakt:

Indlæg af Seniorreefer »

charlie saltvand skrev: ons 20. sep 2023 18:18 Spændende. Pas på med scrubber! Du skal holde godt øje med din pH. Når jeg har friskt medie i min scrubber kommer pH op på 8,7 i løbet af ca 2 døgn… tror den lige skal bruge noget tid til at få alt vandet igennem skummeren og strippe det for co2, derfor går der et par døgn før det slår helt igennem.
Jeg skal love for den tager ved😱
Vedhæftede filer
IMG_0936.jpeg
Seniorreefer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
2
Kontakt:

Indlæg af Seniorreefer »

Log:

Så fik jeg endelig fat i en energi bar mere. 3 stk bruger jeg efterhånden på min Apex Computer. :-o

Jeg har i dag fået programmeret mit Ozone, som jeg er begyndt med, som kan læses om tidligere i tråden.

Jeg overvejer nu kraftigt at hæve ozone flow inputtet i skummeren, pga jeg nu har den under kontrol i computeren, og da jeg ikke kan lugte Ozonen mere, grundet det aktive kul.
Indtil videre dosere jeg 25% af kapaciteten, og må ser om jeg kan komme op i redox værdien

Programmeringen af Apex computeren ser således ud PT:
Program for Redox
Program for Redox
CO2 skrubberen fungere virkelig efter hensigten. :heart:
co2.jpg
Brugeravatar
Holst
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Indlæg af Holst »

Hvordan går det med din NO3? Du var bekymret for om den kom ud af kontrol- er du stadig ovenpå eller stikker det af?
Jeg har selv held med refugie. Min no3 er faldet fra knap 50 til 16 over en længere periode.. men er godt tilfreds med resultatet
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Seniorreefer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
2
Kontakt:

Indlæg af Seniorreefer »

Holst skrev: søn 24. sep 2023 10:04 Hvordan går det med din NO3? Du var bekymret for om den kom ud af kontrol- er du stadig ovenpå eller stikker det af?
Jeg har selv held med refugie. Min no3 er faldet fra knap 50 til 16 over en længere periode.. men er godt tilfreds med resultatet
No3 ligger omkring 12-14 lige nu. Jeg har mistet et par stykker af de fisk jeg har i stimen som er fodre krævende, så er nede på kun 19. Jeg havde halveret fodret og kun til en gang dagligt, tror de får for lidt at spise.
No3 reaktoren skulle komme i næste uge, så stadig bekymret.
Refugie er også en god metode, men i forhold til sporstoffer vil jeg helst undgå den

Og skide godt, det lykkes dig at få det ned👍
madsjeppe01
Foxface
Foxface
Reactions:
6
Postnummer: 4760 Vordingborg

Indlæg af madsjeppe01 »

En lidt flabet kommentar, men hvorfor fanden i helvede bruge penge på fisk for efterfølgende af sulte dem? Kan godt være at du mener at du har for meget nitrat i vandet, men der er ingen grund til at slå fiskene ihjel bare fordi at korallerne ikke har de rigtige farver...
Seniorreefer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
2
Kontakt:

Indlæg af Seniorreefer »

madsjeppe01 skrev: søn 24. sep 2023 15:51 En lidt flabet kommentar, men hvorfor fanden i helvede bruge penge på fisk for efterfølgende af sulte dem? Kan godt være at du mener at du har for meget nitrat i vandet, men der er ingen grund til at slå fiskene ihjel bare fordi at korallerne ikke har de rigtige farver...
Overhovedet ikke et flabet kommentar og virkelig dejligt du spørger.

Som skrevet TROR jeg det kunne være maden, men det er en meget skrøbelig art, og derfor jeg måske havde overfodret i en periode.De skal have mad mindst 1 gang dagligt. Alle mine fisk er tykke og sunde. Der kan være mange årsager til nogle få ryger i svinget. Slås kampe intern, bliver bulliet , har chromis som kan være hidsige osv osv

Men ja, hos mig er farverne på korallerne vigtig, og derfor et Nitratfilter er på vej. Så skal jeg ikke bekymre mig om fremtiden❤️

Håber det giver dig et indblik og godt spørgsmål
Seniorreefer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
2
Kontakt:

Indlæg af Seniorreefer »

madsjeppe01 skrev: søn 24. sep 2023 15:51 En lidt flabet kommentar, men hvorfor fanden i helvede bruge penge på fisk for efterfølgende af sulte dem? Kan godt være at du mener at du har for meget nitrat i vandet, men der er ingen grund til at slå fiskene ihjel bare fordi at korallerne ikke har de rigtige farver...
Du får også lige nogle billeder af alt for fede fisk, så må du se om de er ved at dø af sult 😜
IMG_2848.jpeg
IMG_2847.jpeg
IMG_2846.jpeg
IMG_2845.jpeg
IMG_2844.jpeg
Bare taget med iPhone
Brugeravatar
Holst
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17
Postnummer: 6800 Varde
Geografisk sted: Varde

Indlæg af Holst »

Mine er også dejlig fede og klarer sig fint et par dage..
min læge ville nok også sige at jeg ku klare mig en uges tid uden 🙈😜
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
madsjeppe01
Foxface
Foxface
Reactions:
6
Postnummer: 4760 Vordingborg

Indlæg af madsjeppe01 »

Ja de ser jo meget fine ud. Jeg trækker min semi flabede kommentar tilbage så :P
Seniorreefer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
2
Kontakt:

Indlæg af Seniorreefer »

Log:

Efter at have hjulpet en saltvands kammerat, fik jeg foræret en masse ubrugt apex gear. :heart: :gift:

Bla den automatiske ATK. @charlie saltvand du har også Apex. Hvor pålidelige er dette automatisk system i forhold til tunze (Tunze alarm irritere)
IMG_2851.jpeg
IMG_2850.jpeg

Kom endelig med jeres erfaringer.

Har fået bekræftelse på mit Deltec NF 511 svovl Nitratfilter er på vej, så jeg smider lige en opdatering om omkring den, senere i morgen
NF-511-neu.jpeg
NF-511-neu.jpeg (15.15 KiB) Vist 314 gange
charlie saltvand
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11

Apex ATK er meget stabil og pålidelig! Den larmer lidt når pumpen køre, men der er så mange fede funktioner du selv kan indstille. Fx hvor længe skal den kører når den kører, hvor længe må den kører hver gang den kører…. (På den måde kan man jo selv bestemme hvor meget vand den hælder i baljen) … Hvor længe skal der minimum være mellem hver kørsel…. Du kan i output se hvor mange gange i døgnet den kører og får derfor ret hurtigt styr på hvad forbruger er osv osv osv. Her er kodningen på min pt.
IMG_3343.jpeg
IMG_3344.jpeg
Jeg har kørt med Apex top up i 6-7 år og skiftet pumpen én gang. Har aldrig brugt tid på at rense de optiske sensore.
Seniorreefer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
2
Kontakt:

Indlæg af Seniorreefer »

Okay, det lyder godt nok stabilt 😊
Troede faktisk ikke den kunne så meget, og egentligt aldrig kigget i den retning , da jeg har Tunze

Tusind tak. Så må den få en testperiode
Seniorreefer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
2
Kontakt:

Shadowing problemer

Indlæg af Seniorreefer »

Log.

Efter jeg har doseret 15ml PO4 dagligt og hævet mit foder til 3-5 Terninger om dagen, begynder no3 at stige igen, og PO4 er endelig kommet op i området >0,05mg/l.
Ny ICP sendes på Søndag

Dagens tal:
IMG_0957.jpeg

Jeg har gennem noget tid set mine Acropora kolonier, er begyndt at lide under det, som på eng. kaldes Shadowing.
Der opstår simpelthen områder på kolonien, som ikke får lys.

Er meget i tvivl hvad løsningen er PT. :(

Løsningsforslag er velkommen, evt. hvordan i har løst problematikken :heart:
Besvar

Tilbage til "Akvarier 501 -> 800 Liter"