Det er bare en DYR hobby, men det er der sgu mange hobbyer der er
Jeg har "fortrudt" ca 1000 ting og dermed gjort mig 1000 erfaringer
Jeg syntes netop noget af det FEDE ved denne hobby er at der ikke kun er EN SANDHED og EN MÅDE at gøre tingene på.
Det betyder så også at læringskurven i starten er MEGET STEJL og der er meget der kán gå galt.
Som flere af jer beskriver, så kan man få mange forskellige og helt velmenene råd, fra dem der giver dem.... for det har jo virket for dem, på nøjagtigt dét tidspkt i dén specifikke situation. sagen er bare den at ikke 2 baljer kører ens pga alle de mange parametere der i sagens natur er forskellige fra tidspkt til tidspkt og fra
akvarie til
akvarie. Så i min optik er det allerbedste råd også det mest dødsyge når man skal starte nyt op.
STABILITET og lyt til andre, men være obs på hvor langt de er i deres proces med deres
akvarie og spørg også ind til deres tilgang mere overordnet og TILPAS det derefter til din egen tilgang.
På fortryderlisten lige nu er:
Køb af lille ozon børge...............Ved ikke om jeg får den sat til?
Køb af STORT
kalkreaktor setup........ (det er til salg andet sted herinde)............ Ved ikke om jeg får sat det til, kører jo
LPS pt så mit forbrug er ikke sky højt.
AT LADE VÆRE MED AT "PEST" dippe de nye
koraller og alt muligt andet jeg får købt mig, jeg har pt glasroser adhoc.
At jeg IKKE FIK LAVET "tårnet" om til at køre som
søheste akvarie (det står på "to do" listen og må vente til jeg går på pension

).
Tidligere:
At jeg købte et
akvarie der var 2,5 meter langt, så det kunne ikke være i elevator og skulle op til 4. sal af trappen.
At jeg nedlagde det store 2,5 meter lange
akvarie, kæft det VAR FEDT, især med alle de kejserfisk i det!!!
Der er mange andre ting på listen. Jeg har fx pt 2 flotte (mindre) akvarier stående i sommerhuset, i skuret. De bliver brugt til at opbevare tomme øldåser og plastflasker i.
Penge brugt på hobbyen fra day one til nu. Ca 130.000 kr + ... og det fortryder jeg IKKE ET SEKUND
Heeyyy