Anders månsson skrev: man 29. maj 2023 17:46
Jeg vil sige at du istedet for at være urolig for din 0,4 udsving skulle fokusere på stabilitet, så nu er det bare 8,4 istedet jeg tror det er red sea der gere vil op og ligge med en kh på 10, måske husker jeg forkert!
Det er korrekt at Red Sea pro har forhøjede værdier for de tre hellige. Den almindelige Red Sea salt har de værdier vi kender som de normale.
Da der var et arrangement i Ocean Reef tilbage i 2015 - 2016 stykker, havde Red Sea sendt en af deres folk, Georg Kotlin, op til Horsens for at holde et foredrag og præsentere nogle af deres produkter., herunder også saltet.
Han fortalte at Pro udgaven af salt, var lavet for at stimulere vækst og derfor havde højere værdier. Det gælder nok for hele spektret, både de tre hellige og sikkert også sporstofferne der jo også skal følge med. Specielt en forhøjet Kh og tilhørende Ca giver mere/kraftigere vækst. Dette sker lidt på bekostning af farverne.
Så hvis man ønsker en kraftig vækst, skal man vælge Red Sea Pro og er fokus på moderat vækst og bedre farver, skal man vælge Red Sea salt.
Jeg har i mange år kørt på Red Sea salt og er fint tilfreds med både vækstraten og farverne.