Den kom i AF dip og derefter i akvariet wow... den var flot i Max 30 min. Og den fik hurtig brune polyper.
Jeg tænkte øvøv men selvfølgelig går det ikke, men i snart 3 måneder har den været ude hver dag, samt den er faktisk også vokset for man kan nærmest ikke se dens plug mere.
For en uge siden fik jeg en Seriatopora hystrix golden green og en Montipora red fire forest hjem. De kom også i dip fra AF og de gjorde det samme som min Acropora

Samme dag fik jeg også en Stylophora lila & golden tip hjem og den kom også i AF dip men den er ikke blevet så brun som de andre, der kan man stadig se den fine lilla/Blå farve.
Når jeg har spurgt folk har de sagt at jeg har forhøjet PO4 men lige siden jeg har sat akvariet op, har den altid ligget på 0 -> 0.03.
Sådan plejer mine tal som oftest at være:
Salinity 1.026
Fosfat 0.03
Nitrat 2
Silikat 0-0.03
KH 8
Mg1410
Ca 440
PH 7.7
Temperatur 26 grader
Akvarie: Juwel Trigon 190L
Lys: Juwels Marine samt Blue samt Aquael actinic og Marine (altså 4 led rør)
Flow: Juwels 1000L/t pumpe samt aqua medic wave maker 3.1
Tilsætter: Bacto Blend, Bacto Therapy samt tropic marin all for reef
I dag lå min nitrat på 5 og PO4 på 0.1 sikkert pga der er blevet møffet i bundlaget og tilsat flere fisk, så der blev skiftet 34L vand
Skifter ca 30L vand hver uge til hver 10. Dag
- Er der andre der har faft dette problem?
- Hvad er der mon sket siden de skifter så hurtigt?
- Mon de nogensinde får deres farver tilbage?
- Kan være for mange bakterier i vandet ? For koraller optager jo gerne bakterier for at få fosfat har jeg hørt
Jeg syntes altså det er meget underligt, så håber der er en eller nogle der har oplevet det samme eller ved lidt om mit problem.
Mvh Spørge Jørgen der må lære at elske farven brun