"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Automatik

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
JonasJ
Reactions:

Automatik

Indlæg af JonasJ »

Vi kommer i løbet af et års tid til at påbegynde byggeriet af hus og overvejer at få et akvarium bygget ind i en væg. Cirka størrelse vil være 140x60x40. Planen er at der under akvariet vil være skabe med vandrør, nedløbsrør, elektronik og hvad der ellers behøves.

Hverken min kone eller jeg har haft aquarium før, så derfor vil automatik klart være at foretrække. Jeg er på udkig efter et system, der er nærmest fuldautomatisk med temperaturstyring, vandudskiftning, doserimg af foder, salt og andre næringsstoffer m.v.

Findes sådan en samlet pakke fra en god leverandør eller er man ude i en skræddersyet programmeret løsning?
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4023
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
20
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Automatik

Indlæg af Engelquist »

Velkommen til☺️

Du bor lige ved siden af TF Aqua. Thomas Friis vil helt sikkert kunne rådgive jer😊

Ellers kan du kigge lidt på “medlemmernes akvarier” og se hvordan nogle af de garvede herinde har sat deres systemer op- F.eks Niels’ flotte akvarie:
https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=93322
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3815
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Automatik

Indlæg af crazy seahorse »

Velkommen til.
Det er en rigtig god idé, at du er på forkant med planlægningen. Nemmere end at skulle ændre på noget efterfølgende.
Hvis du har lyst og vil se et kørende system, så kunne du tage fruen under armen og kigge forbi her i Ganløse. Det er jo lige rundt om hjørnet fra Smørum. I er i hvert fald velkomne.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4023
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
20
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Automatik

Indlæg af Engelquist »

Jeg kan varmt anbefale at du tager imod Eriks tilbud (crazy seahorse)!
Hans system er virkelig et besøg værd :-)
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
JonasJ
Reactions:

Re: Automatik

Indlæg af JonasJ »

Sikke dog en velkomst. Mange tak :)

@Erik (crazy seahorse) - min kone og jeg vil meget gerne komme forbi og se dit flotte akvarium. Jeg sender dig en privat besked.
@Engelquist - jeg vil tage fat på Thomas, når vi er lidt tættere på målet.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"