Snorkling på Hawaii?
- nbd
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 1988
- Geografisk sted: Kolding
Snorkling på Hawaii?
Min kone og jeg påtænker en 14-dages ferie på Hawaii engang i maj. Hvordan er mulighederne for snorkling på rev på de kanter?
-
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8520 Lystrup
- Saltvand siden?: 2006
Re: Snorkling på Hawaii?
Mon ikke det er godt! Det må være en fed oplevelse.
Håber det bliver en kanon tur!!
Håber det bliver en kanon tur!!
SPS : Stability provides succes
- MortenL
- Kejser fisk
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 8270 Højbjerg
- Saltvand siden?: 2014
Jeg var der tilbage i 2005, vi besøgte Oahu og Kauai. Det var inden jeg fik saltvand i baljerne, så jeg kendte ikke alle fiskene og korallerne.
På Oahu er der det berømte sted "Hanauma bay" som er et must for snorkling, det er vist ikke helt så vildt som for år tilbage, men staten Hawaii har gjort tiltag for at beskytte deres rev, bl.a. restriktioner på solcrem. Der ligger masser af youtube materiale fra Hanauma, jeg kiggede på noget for et ½års tid siden, det er stadigvæk vildt.
Jeg snorklede også nogle steder på Kauai bl.a. lidt nord for Hanalei bay inden man når til Na Pali trail. Det husker jeg som værende ret fedt, men også med god strøm. Husk at bliver du taget med ud af strømmen, så er der langt til alt ting. Na Pali trail er forøvrigt virkeligt smukt hvis I overvejer Kauai.
Min svigerinde er fra Kona, Big Island, så vi hører lidt om Hawaii løbende, det var også derfor vi var der i 2005, til min svoger og svigerindes bryllup.
God tur, tror maj er et godt tidspunkt, havet kan godt være lidt rådt i vinter månederne.
På Oahu er der det berømte sted "Hanauma bay" som er et must for snorkling, det er vist ikke helt så vildt som for år tilbage, men staten Hawaii har gjort tiltag for at beskytte deres rev, bl.a. restriktioner på solcrem. Der ligger masser af youtube materiale fra Hanauma, jeg kiggede på noget for et ½års tid siden, det er stadigvæk vildt.
Jeg snorklede også nogle steder på Kauai bl.a. lidt nord for Hanalei bay inden man når til Na Pali trail. Det husker jeg som værende ret fedt, men også med god strøm. Husk at bliver du taget med ud af strømmen, så er der langt til alt ting. Na Pali trail er forøvrigt virkeligt smukt hvis I overvejer Kauai.
Min svigerinde er fra Kona, Big Island, så vi hører lidt om Hawaii løbende, det var også derfor vi var der i 2005, til min svoger og svigerindes bryllup.
God tur, tror maj er et godt tidspunkt, havet kan godt være lidt rådt i vinter månederne.
- nbd
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 1988
- Geografisk sted: Kolding
Tak for feedback Morten! Det lyder som om jeg skal have mit undervandshus med 

- Engelquist
- Site Admin
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 1993
Husk masser af billeder til sfnbd skrev: ons 1. feb 2023 12:07 Tak for feedback Morten! Det lyder som om jeg skal have mit undervandshus med![]()

Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.