Jeg har set tråden om dit 312 L da jeg startede mit eget projekt det har klart inspireret mig,Marco R skrev:Okay fair nokJens.k skrev:Tanken var at lave noget nyt, noget andet noget der var pænere at se på end de almindlig bryderbryder som har mange fuge samlinger og i mine øjne ser det ikke så godt ud, lidt hjemmelavet. Jeg syntes det er synd når et akvarie er open så stå og se på de mindre kønne fugesamlinger, så jeg ville lave et akvarie der så mere rent ud i designet.Marco R skrev:Okay på den mådeJens.k skrev:Det er bølgebryder i glas som jeg har fået skåret på en maskine, tror nok maskinen skære med en tynd vandstråle.Marco R skrev:Det ser bare lækkert ud, og ja det er altid dejligt, når tingene bare flasker sig, som man havde håbet på![]()
![]()
Er det et akryl-dækglas, eller er bølgebryderen bare udskåret på den måde eller hvordan?
Den skulle nok have været skåret lidt smaller da der er svært at komme ned i akvariet for at opretholde et rent akvarie men det går nok.![]()
Hvad er tanken bag udskæringerne, og skal de ikke kunne dækkes til, så fiskene ikke kan springe ud?
Det med tildækningen så fiskene ikke hopper ud er i støbeskeen. Det bliver nok noget der er 3d printet så det passer til de huller der er i toppen, iden er ikke helt gennem tænkt endnu men jeg skal også først ud at købe en 3d printer. Så der er nok tid til at få det tænkt igennem![]()
hullerene ude i kanten er for at håndfoder eller få magnet skraberen ned i akvariet og op af akvariet.
Jeg er glade for dem, som der var på mit akvarium, hvor jeg også havde fået det lavet sådan, at der var huller til fodercylinder, ledninger m.m. Plus at jeg fik lavet det sådan, at jeg har 2 stk. akryl-plader, som fik nogle kanter på, så de flugtede bølgebryderne til om vinteren, og et net på samme måde til om sommeren
![]()
Du kan eventuelt se min signatur om mit 312 liters, hvor du kan se disse ting. Bortset fra nettet, men jeg mener, at jeg har et billede af det, hvis det er. Jeg har selv designet akvariet, og tegnet alt, hvordan det skulle laves, og se ud, og så lavede Tropeakvarier det
Syntes det så rigtig fin ud, dine fuger på bølgebryderne er heller ikke de værste jeg har set

Hvad er det for noget net du har brugt ?
Hvor har du købt det?