Hvad er det
- klaus d-n
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Rødovre
Hvad er det
HEJ
Er der nogen der ved hvad det er , de går ikke på koraler
- Vedhæftede filer
-
- P1010038.JPG (28.93 KiB) Vist 1448 gange
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Dem skulle du tage at få bugt med i en fart. De kan overtage hele dit akvarie...
Jeg selv fik mine fjernet ved at suge så mange ud så muligt og derefter give det en gang flatworm exit. Om det er måden du skal gøre det på, må være op til dig. Der er gode, såvel som dårlige erfaringer med midlet.
Intet tog skade hos mig - udover fladormene selvfølgelig
Jeg selv fik mine fjernet ved at suge så mange ud så muligt og derefter give det en gang flatworm exit. Om det er måden du skal gøre det på, må være op til dig. Der er gode, såvel som dårlige erfaringer med midlet.
Intet tog skade hos mig - udover fladormene selvfølgelig

Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
- j.SEVERIN
- Palet kirurg
- Reactions:
- 19
- Geografisk sted: Humlebæk
Re: Hvad er det
Desværre jo flatworms går gerne på koraller. Visse koralarter er mere udsatte end andre. Dit planariaangreb ser voldsomt ud. Du bør hurtigst muligt starte en behandling. Med så mange planarieorme som dit billede viser tvivler jeg på at du alene kan klare det med et par fisk. Mine mandarinfisk rørte overhovedet ikke mine planariaer da jeg i sin tid havde planariaangreb.klaus d-n skrev:HEJ
Jeg vil ikke anbefale det produkt jeg i sin tid anvendte da det som sideeffekt ætsede enkelte af mine fisk.
Mvh. Severin
750L,45L refugium,2x250W HQI, 1X45W Diazoblue,Modf.Aquamedic skimmer,Osmoseanlæg,Kunstharpixfilter,Red Dragon 12500L,PLC styring af vandskifte Balling Sporstoffer Ozon og ventilation.
750L,45L refugium,2x250W HQI, 1X45W Diazoblue,Modf.Aquamedic skimmer,Osmoseanlæg,Kunstharpixfilter,Red Dragon 12500L,PLC styring af vandskifte Balling Sporstoffer Ozon og ventilation.
- j.SEVERIN
- Palet kirurg
- Reactions:
- 19
- Geografisk sted: Humlebæk
Det jeg iagtog var at de koraller der blev invaderet af planaria ikke lukkede en eneste af sine polypper op. Flere af mine sygnede hen under angrebet. Om det var ders gift eller et andet forhold skal jeg ikke gøre mig klog på men jeg mistede 5 koraller inden jeg til sidst fik dem udryddet
Mvh. Severin
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Sug så mange op som du kan med en slange. Tag en spand med tempereret ferskvand. Dyp de værst befængte sten ganske kort, 10-15 sekunder i vandet, samtidig med at de ryster stenen. Planarierne vil drysse af stenen som blade fra et træ. Gør det samme med korallerne.
De bryder sig måske ikke så meget om det, men hellere det end at planarierne overtager det hele
De bryder sig måske ikke så meget om det, men hellere det end at planarierne overtager det hele
- klaus d-n
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 19
- Geografisk sted: Rødovre
planaria
Hej
Tak for alle jeres svar, det har kastet lys over sagen, så jeg vil prøve at suge så mange op som muligt og give akvariet en flatwoorms exit kur
Hilsen Klaus
Tak for alle jeres svar, det har kastet lys over sagen, så jeg vil prøve at suge så mange op som muligt og give akvariet en flatwoorms exit kur
Hilsen Klaus