Hej.
Jeg har ingen no3 i mit akvarie men 0,08 po4.
Algerne i mit refugium vokser ikke så meget sikkert pga. den manglende no3.
Skal man købe noget no3 og tilsætte eller hvad har i af gode råd ??
Mvh Kenneth
Intet no3
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Re: Intet no3
Du kan sagtens tilsætte No3. Det gør jeg selv.
Du kan også vælge at give mere foder til fiskene, men så kan Po4 følge med opad.
Du kan også vælge at give mere foder til fiskene, men så kan Po4 følge med opad.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
- nbd
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 1988
- Geografisk sted: Kolding
Jeg stoler ikke på hobby-testsæt, de er ikke nøjagtige. Hvis din fosfat er høj, har du formentlig også nitrat i vandet.
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 8
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2017
Giv en mindre lysperiode til dine alger. Det er ineffektiv filtrering hvis dine alger suger den mindste mængde kvælstof op for at dække et underskud. Det skal korallerne og bakterierne have lov til først.
Hvis du ikke doserer sporstoffer eller laver gode vandskift skal du gøre det når du har algefilter. Jern især bliver opbrugt for hurtigt.
Hvis du ikke doserer sporstoffer eller laver gode vandskift skal du gøre det når du har algefilter. Jern især bliver opbrugt for hurtigt.
Tropic Marins danske repræsentant.