Hvor hurtigt bruges Kh

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Dan89
Foxface
Foxface
Reactions:
5
Postnummer: 3200 Helsinge
Saltvand siden?: 2018
Geografisk sted: Helsinge

Hvor hurtigt bruges Kh

Indlæg af Dan89 »

Hej alle sammen.

Jeg har for 4 dage siden sat min alkatronic op, min Kh var kommet op på 11, og har derfor stoppet dosering indtil den er faldet lidt, men den falder ikke rigtigt, mine koraller udgør primært blød koraller, og lidt lps i form af 20hoveder af forskellig slags..
Og her til min undren den er endnu ikke faldet.. Den ligger fortsat på 11 her 4 dage senere.. Har målt efter med et alm test sæt og det ligger den også der oppe omkring..

Nogen der kan oplevet noget lignede?

Jeg ville lave et vandskift her en af dagene og så ryger der snart lidt sps i for at øge forbruget :)
CasperRothA
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
6
Postnummer: 2820 Gentofte

Re: Hvor hurtigt bruges Kh

Indlæg af CasperRothA »

Blødkoraller bruger jo ikke Kh og LPS vokser så langsomt så det er meeeeget lidt. Du kan godt risikere at få nogle kalkalge blooms som tager noget men ellers tror jeg bare det går meget langsomt ned for dig :)
Dan89
Foxface
Foxface
Reactions:
5

Indlæg af Dan89 »

Øvøvøv så må jeg ud og købe nogen sps :D
Brugeravatar
MortenL
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
11
Postnummer: 8270 Højbjerg
Saltvand siden?: 2014

Indlæg af MortenL »

Der er vel ikke noget galt med en KH på 11. Jeg er enig med Kaspers udlægning. Din KH er vel steget fordi du stort set ikke har et forbrug.
Morten L

720 liter og 150 liters sump, Philips CoralCare gen 1 lamper, Nyos Quantum 220 skummer, MP40QD mobius og Jebao DCP10000 retur. Samt GHL profilux.
CasperRothA
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
6
Postnummer: 2820 Gentofte

Indlæg af CasperRothA »

Ja enig, intet galt med en Kh på 11, i mange tilfælde øger forhøjede Ca, Mg og KH vækst :)
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Indlæg af crazy seahorse »

Dan89 skrev:Øvøvøv så må jeg ud og købe nogen sps :D
Det er en glimrende måde, at få et forbrug på. Alternativt er der næsten kun vandskift tilbage. Det kommer til at tage en krig med LPS og blødkoraller.

Da jeg skulle starte min kalkreaktor op, var et forbrug på 1 Kh i døgnet et must før den kunne startes op. Det krævede en del sps, men når de kommer i gang med væksten, så går det faktisk hurtigt.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan89
Foxface
Foxface
Reactions:
5

Indlæg af Dan89 »

Der er nu tilføjet et par sps og det må være løsningen på min hovedpine! :D så må igang med at fylde sps er baljen så jeg kan få lidt forbrug så min alkatronik kommer til sin ret! Tak for indsparket! :)
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"