Hjælp til valg af lydsvag returpumpe til 112L nano
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6800 Varde
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Alslev (Varde/Esbjerg)
Hjælp til valg af lydsvag returpumpe til 112L nano
Hjælp søges.
Min gamle Tunze Silence 1073.008 på 800l/t brummer en del, så jeg leder efter en ny pumpe til mit nano som er mere lydsvag.
Jeg har købt en Jebao DCP 2500, men selv på laveste niveau med 1000 L/t er dem MEGET kraftigere end min tunze, og den virker alt for kraftig dette lille akvarie, men den er dælme lydsvag.
Sker der noget ved at drosle returen lidt ned vha. ventil på returen, hvorved pumpen så godt nok får lidt mere modstand? Er der alternativt en mindre men ligeså lydsvag pumpe jeg skal kigge efter i stedet,
Display akvarie er på 112L og og sump er godt 50L. Jeg har 20mm. rørføring på både retur og de 2 nedløb (Primærrør og sikkerhedsrør),
Har samme spm. i min opstartstråd, men antager at der er flere der ser denne tråd og kan rådgive med dette emne.
Min gamle Tunze Silence 1073.008 på 800l/t brummer en del, så jeg leder efter en ny pumpe til mit nano som er mere lydsvag.
Jeg har købt en Jebao DCP 2500, men selv på laveste niveau med 1000 L/t er dem MEGET kraftigere end min tunze, og den virker alt for kraftig dette lille akvarie, men den er dælme lydsvag.
Sker der noget ved at drosle returen lidt ned vha. ventil på returen, hvorved pumpen så godt nok får lidt mere modstand? Er der alternativt en mindre men ligeså lydsvag pumpe jeg skal kigge efter i stedet,
Display akvarie er på 112L og og sump er godt 50L. Jeg har 20mm. rørføring på både retur og de 2 nedløb (Primærrør og sikkerhedsrør),
Har samme spm. i min opstartstråd, men antager at der er flere der ser denne tråd og kan rådgive med dette emne.
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Silkeborg
Re: Hjælp til valg af lydsvag returpumpe til 112L nano
Jeg ville købe en Jabao DCA1200.
Den kørte jeg med på mit nano og var yderst tilfreds med den!
Den kørte jeg med på mit nano og var yderst tilfreds med den!

-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 5
- Postnummer: 8464 Galten
- Saltvand siden?: 2020
Vil foreslå samme pumpe som Christian. Har endda en i overskud hvis det har interesse 

-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
Går ud fra en DCA 1200 er en 1200L/t, skal den så drosles ned med en mekanisk lukning?
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 5
Nej det er en DC pumpe så det er bare at skrue ned på controlleren
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
Jeg er sku fristet.
Den nuværende jebao er næsten lydløs når den som nu kører på laveste trin, jeg skal have hovedet ind i kabinettet for at kunne høre en meget svag brummen. Problemet er dog at det stadig er for stort flow.
Spørgsmålet er om din DCA 1200 er lige så lydsvag på et lavt trin?
Jeg er muligvis i Fredericia på Onsdag, medmindre min aftale aflyses pga. den nye Corona udmelding i dag. Er der en chance for du er syd for Galten/Århus på Onsdag, eller er du OK med at sende hvis det er eneste mulighed?
Den nuværende jebao er næsten lydløs når den som nu kører på laveste trin, jeg skal have hovedet ind i kabinettet for at kunne høre en meget svag brummen. Problemet er dog at det stadig er for stort flow.
Spørgsmålet er om din DCA 1200 er lige så lydsvag på et lavt trin?
Jeg er muligvis i Fredericia på Onsdag, medmindre min aftale aflyses pga. den nye Corona udmelding i dag. Er der en chance for du er syd for Galten/Århus på Onsdag, eller er du OK med at sende hvis det er eneste mulighed?
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 5
Sender lige en pb til dig 

- Jones
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7080 Børkop
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Danmark
Jebao dc 1200 er en fin pumpe, der ikke laver støj. Køb du blot sådan en.
o_O