Ønsker Information om Kalkreaktor

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Capoth
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
5
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2009

Ønsker Information om Kalkreaktor

Indlæg af Capoth »

Hej med jer alle. Jeg står og overvejer om jeg skulle tage og invistere i en kalreaktor. PT Bruger jeg nu 160ml Balling om dagen. Det er steget helt vildt med forbrug hvilket selvfølgelig er godt.☺️

Hvor stor en flaske er nødvendig at købe 2/6/13 Kg. Hvad jeg mener er hvor meget forbrug er der, eller hvor ofte skifter i flaske

MVH Carsten
Seniorreefer
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Ønsker Information om Kalkreaktor

Indlæg af crazy seahorse »

Da jeg skiftede til kalkreaktor i 2012, havde jeg et forbrug på 25L Kh og Ca om måneden. Der var et meget højt forbrug.
I dag er mit forbrug ikke mindre. Jeg har en 6kg co2 flaske på og den holder i 3 mdr. Jeg har altid en fyldt reserve stående klar. Man løber altid tør fredag efter 18 eller lige op til helligdagene (Murphys lov)
Jeg ville ikke købe en større flaske og bestemt ikke en mindre. Større fylder for meget (det er nogle store skrumler) og de små (2 eller 4 kg) skal man skifte for tit.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Capoth
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
5
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Ønsker Information om Kalkreaktor

Indlæg af Capoth »

@Crazy seahorse
Tusind tak for svar
Seniorreefer