Sidder lige og venter på fruen, så fik jeg ideen om at gennemgå min teknik, (Ja, der kan godt gå laaang tid før hun er klar til at komme ud af døren

Prøver at liste det op her.
Apex, base, den gl. model.
2 stk powerbars til denne = 12 kontrolerbare 220V udtag (tænd sluk på tid uendeligt antal gange pr. døgn og ved andre kodet hændelser osv se fx returpumpe/skummer, længere nede.
Moduler:
- Wmx, som styrer
- 3 stk mp40 qd pumper OG
- 4 stk radion 15 gen4 lamper.
- Ecotech Vectra M1 returpumpe (også styret af Apex)
- Stor skummer med Dc jebaro pumpe. (styret af retur pumpe)
- FFm Leak modul som styrer
Breakout detektorer (disse ligger strategisk rundt om akvariet og på gulvet og der går en alarm, akustisk og på mail, ved vand på gulvet + jeg får besked på tlf via appen.
Den styre også mit ATO system (det mest stabile system jeg har haft)
- Wave modul adaptor der styrer 2 stk jebaro ph.
- 1Link der styrer mine 4 DOS pumper.
- Derudover måler apex PH/Temp/ORP.
- Fodermaskine, som så slukker for skummer i 15 min, når den kører morgen og aften.
Et eksempel på Apex kodning. Skummer slukker hvis returpumpe slukker, så jeg undgår at den skummer over i sumpen, når vandstand stiger her. Skummer starter ved retur stop først op 10min efter retur, så vandniveauet er faldet til driftsniveau.
Et andet eksempel på apex kodning. De 3 mp40 ph pumper skifter over døgnet mellem flere forskellige af ecotechs indstillinger, fx "tidal swell" "Reef crest" osv og kører op og ned i effekt uafhængigt af hinanden.
Ud over ovenstående har jeg
- 2 stk Jebaro Ph pumper, en i DT og en i mit "tårn".
- En Kessil LED over tårnet.
- En MEGET gammel sander luft skummer med luft pumpe, der kører i "tårnet"
- Et stort RO anlæg.
- 2 stk MEGET store Rosmont mover ph pumper, med wi-fi styring der pt. ligger i skabet

Hvad er jeg pt. gladest for?
Klart Apex og alle de muligheder systemet giver på indstillinger mv

Her er lige et par screenshots der giver en ide om brugerfladen.
PH og Temp, sammenlignet. MP 40 pumperne, man trækker bare i punkterne for at lave om på styrke af pumpen, eller på mode af den osv. NEMT Hurtigt overblik over forskellige parametere og evt. sammenligning. Diverse målinger gemt over tid Nå, nu er fruen klar. Vi skrider UD at bruge penge i coronaramte DK