Pulverdoseringsenhed

Forum hvor du kan læse og dele gør-det-selv tips og ideer.
Besvar
Brugeravatar
Robcus
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2300 København S
Geografisk sted: Maltagade 5, st. 2300 København S

Pulverdoseringsenhed

Indlæg af Robcus »

Jeg tænkte på når nu jeg tilfører magnesium, calcium og en masse andre gode ting i pulverform, om man så ikke ville kunne lave noget smart med f.eks. en flaske (eller flere), og en nylonstrømpe.

Jeg tænkte på at bore et hul i proppen på flasken, skære bunden af, vende den på hovedet, sætte noget smart på så man kan hænge den på sumpen, sætte en nylonstrømpe fast i bunden, så den hænger ned i flasken.
Herefter ville jeg koble noget slange med en hane på, på min retur og så henover flasken, så kunne man selv justere tilførelsen af vand.

Så burde man jo kunne hælde sit pulver i nylonstrømpen, og så sætte "kaffemaskinen" til at køre. Så er man da også sikker på at der ikke kommer noget uopløst pulver igennem.

Men vil det mon virke, er der nogen der har prøvet noget lignende uden succes, det ville jo være dumt at prøve hvis det allerede er forsøgt.
Niels C. Christensen

330 L + 76 L sump/refugium, skimmerbeast 1200P, 2 x Tunze nano, 250 W Ufo Classic HQI

Billede
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Hvorfor ikke bare blande det op i vand, og så tilsætte det???
Brugeravatar
Robcus
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af Robcus »

Det gør jeg allerede, men synes ikke altid det gider at blive opløst helt, så kunne det jo være lidt bedre med det andet her, så er man da sikker på det bliver opløst.
Men ok, det er måske en åndsvag ide, men kunne være sjovt at lave.
Jeg tror næsten jeg prøver det, så kan man jo altid smide det ud bagefter, hvis det ikke virker godt nok.
Niels C. Christensen

330 L + 76 L sump/refugium, skimmerbeast 1200P, 2 x Tunze nano, 250 W Ufo Classic HQI

Billede
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Det vil klumpe/forstoppe i løbet af no-time. Der skal være virkeligt tørt for at de ikke klumper og der er sgu svært at skabe på kanten af en sump !
Brugeravatar
Robcus
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af Robcus »

Tja ok, så er den ide røget :-D
Det var trods alt også bare en tanke.
Niels C. Christensen

Billede
Besvar

Tilbage til "DIY - Gør-det-selv"