Tunze ATO - Udskiftning af pumpe
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 7
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2017
Tunze ATO - Udskiftning af pumpe
Hej SF
Har nogen herinde skiftet/opgraderet den originale pumpe til Tunze ATO til en anden/bedre.
Har set nogle videoer på Youtube, men er stadig lidt i tvivl, efter sigende skulle, man kunne tage hvilken som helst 12v DC pumpe og koble på uden problemer
Kan nogen be - afkræfte dette?
Og hvis nogen har skiftet hvad anbefaler i så af pumper?
Har nogen herinde skiftet/opgraderet den originale pumpe til Tunze ATO til en anden/bedre.
Har set nogle videoer på Youtube, men er stadig lidt i tvivl, efter sigende skulle, man kunne tage hvilken som helst 12v DC pumpe og koble på uden problemer
Kan nogen be - afkræfte dette?
Og hvis nogen har skiftet hvad anbefaler i så af pumper?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Tunze ATO - Udskiftning af pumpe
Hvad er problemet med den?? Den jeg har haft har da virker fortrinligt.
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 7
Det virker som om den kun pumper 2 ud af 10 gange, samtidig skal pumpen længere væk fra DP end den hidtil har været, så vil gerne have en kraftigere og mere lydløs pumpeCarsten skrev:Hvad er problemet med den?? Den jeg har haft har da virker fortrinligt.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Og du er sikker på at det ikke er boksen der svigter?? Det var nemlig det der skete med den første jeg havde.MeilsoeJ skrev:Det virker som om den kun pumper 2 ud af 10 gange, samtidig skal pumpen længere væk fra DP end den hidtil har været, så vil gerne have en kraftigere og mere lydløs pumpeCarsten skrev:Hvad er problemet med den?? Den jeg har haft har da virker fortrinligt.
Hvis ledningen skal være længere, så det da bare at klippe ledningen over og sætte et stykke ind med nogle muffer.
Lyden kunne være lavere, men synes nu kun det kan genere lidt, når vandstanden i ferskvandkaret er lav
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 7
Nej, er ikke helt sikker på at det ikke er boksen.Carsten skrev:
Og du er sikker på at det ikke er boksen der svigter?? Det var nemlig det der skete med den første jeg havde.
Hvis ledningen skal være længere, så det da bare at klippe ledningen over og sætte et stykke ind med nogle muffer.
Lyden kunne være lavere, men synes nu kun det kan genere lidt, når vandstanden i ferskvandkaret er lav
Men umiddelbart hvis man hæver/sænker sensoren starter og slukker den som den skal, så havde enlig lidt udelukket det kunne være den
Hvad gjorde din dengang? Og kunne den repareres eller skulle der en ny til?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Min "boks" slukkede simpelthen. Stikket ud, og i igen, så kørte den - for en perode. Nogen gange kunne jeg ryste den lidt, og så kom der liv i den igen.
Men da jeg stod og skulle på ferie, gad jeg ikke rode mere med det, og købte en ny. Men den er bestemt ikke fejlfri. De fleste kommer er ikke alarm ved for lav vandstand, men 100 % sikkert ved for høj. Ofte finder jeg først ud af at der mangler vand, når pumpen bliver ved at stå og kværne
Men da jeg stod og skulle på ferie, gad jeg ikke rode mere med det, og købte en ny. Men den er bestemt ikke fejlfri. De fleste kommer er ikke alarm ved for lav vandstand, men 100 % sikkert ved for høj. Ofte finder jeg først ud af at der mangler vand, når pumpen bliver ved at stå og kværne
- Barner
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8370 Hadsten
- Saltvand siden?: 2004
Det kan sagten lade sig gøre at sætte anden pumpe på.
Har selv slidt 2 pumper op. har købt i T.hansen og Haraldnyborg.
De pumper lidt kraftigere end original. til gængæld larmer de lige så meget.
Pt. har jeg ATO via min IKS der kan sættes en al. hæve pumpe til , så nu er den helt stille.
Har selv slidt 2 pumper op. har købt i T.hansen og Haraldnyborg.
De pumper lidt kraftigere end original. til gængæld larmer de lige så meget.
Pt. har jeg ATO via min IKS der kan sættes en al. hæve pumpe til , så nu er den helt stille.
- røntved
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9320 Hjallerup
- Geografisk sted: Klokkerholm-Hjallerup
- Kontakt:
Efterlod alle lodninger på printet. Min havde samme fejl, og har kørt over 1 år uden fejl
http://www.mittlapp.dk
Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Lidt sent nu. Det er ca 2 år siden den røg til genbrugrøntved skrev:Efterlod alle lodninger på printet. Min havde samme fejl, og har kørt over 1 år uden fejl