H. Malu
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8340 Malling
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Malling (ASK)
H. Malu
Hej forum.
Jeg fik en anemone i julegave. Det er en Heractis Malu og den er som oftest rigtig flot. Jeg har ferie for tiden og går hjemme og har lagt mærke til at den en gang hver dag trækker sig helt sammen og spytter sit maveindhold ud i akvariet. (Det er noget rødbrunligt snask). En time efter er den flot igen.
Jeg har haft den i snart 14 dage.
Er der noget galt? Jeg fodrer den ikke!
Kan den selv vandre over koralgruset uden at blive blæst væk? Den kan kun flytte sig fra stenen ved at vandre over gruset.
Jeg fik en anemone i julegave. Det er en Heractis Malu og den er som oftest rigtig flot. Jeg har ferie for tiden og går hjemme og har lagt mærke til at den en gang hver dag trækker sig helt sammen og spytter sit maveindhold ud i akvariet. (Det er noget rødbrunligt snask). En time efter er den flot igen.
Jeg har haft den i snart 14 dage.
Er der noget galt? Jeg fodrer den ikke!
Kan den selv vandre over koralgruset uden at blive blæst væk? Den kan kun flytte sig fra stenen ved at vandre over gruset.
- Vedhæftede filer
-
- Sådan ser den normalt ud.
- Anemone.jpg (75.6 KiB) Vist 1285 gange
-
- Sådan ser den ud når den spytter maveindholdet ud.
- Sur anemone.jpg (64.36 KiB) Vist 1285 gange
Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
Jimmi Laursen
- Dragefisken
- Kejser fisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Virum
- Dragefisken
- Kejser fisk
- Reactions:
- 19
Det som jeg har lært af at have Anemoner er .... at man ikke kan blive klog på dem!
Min Anemone var rigtig flot og hvid da jeg købte den, efter tre dage i mit akvarie blev den brunlig en tredjedel størrelse og generelt neget kedelig at se på. Sådan så den ud i ca. et havlt år, men så her for ca. to måneder siden, ud af det blå begyndte den at få sin flotte farve igen og langsomt voksede den ud til alm størrelse og sådan har den set ud lige siden. Den har endda overlevet et akvarieskifte uden problemer.
Men for at vende tilbage til det du spørger om, så får Anemonen mad fra klovnfisk, så hvis du har sådan nogle er det måske grunden.
Hvorfor dog slå den ihjel egengtlig?
Min Anemone var rigtig flot og hvid da jeg købte den, efter tre dage i mit akvarie blev den brunlig en tredjedel størrelse og generelt neget kedelig at se på. Sådan så den ud i ca. et havlt år, men så her for ca. to måneder siden, ud af det blå begyndte den at få sin flotte farve igen og langsomt voksede den ud til alm størrelse og sådan har den set ud lige siden. Den har endda overlevet et akvarieskifte uden problemer.
Men for at vende tilbage til det du spørger om, så får Anemonen mad fra klovnfisk, så hvis du har sådan nogle er det måske grunden.
Hvorfor dog slå den ihjel egengtlig?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Et halv år? Hold da op så troede jeg de var stået af. Men det er da godt at høre, så er de nok lidt mere sejlivede end jeg forestillede mig.
Jeg har to klovne men de er fuldstændig ligeglade med den.
Man tak for svaret, det gav da lidt ro
.
Jeg vil ihvertfald undlade at fodre den indtil videre efter at have læst en del tråde om emnet herinde.
Jeg har to klovne men de er fuldstændig ligeglade med den.
Man tak for svaret, det gav da lidt ro

Jeg vil ihvertfald undlade at fodre den indtil videre efter at have læst en del tråde om emnet herinde.
Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
Jimmi Laursen
- Dragefisken
- Kejser fisk
- Reactions:
- 19
- Claus H
- Naso kirurg
- Reactions:
- 18
- Geografisk sted: fyn
Husk og holde lidt øje med den
min har siddet pænt i 5 månnder, så i søndags sad den i min tunze
opdagede det hurtigt og fik den op
den havde ikke nået og svine vandet guskelov
min har siddet pænt i 5 månnder, så i søndags sad den i min tunze
opdagede det hurtigt og fik den op
den havde ikke nået og svine vandet guskelov

Claus H
250 l 80 l sump afp 600 skummer tunze 6000 tunze nano 150w hqi 2 24w blå osmolator 3000 L retur
[url=http://www.TickerFactory.com/]

250 l 80 l sump afp 600 skummer tunze 6000 tunze nano 150w hqi 2 24w blå osmolator 3000 L retur
[url=http://www.TickerFactory.com/]

-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Tro mig jeg holder rigtigt godt øje med den. Det er jo et af favorit dyrene i mit akvarie.
Godt der ikke skete noget, udover anemonen vel gik til?
Men hvordan kan de pludselig sidde i pumpen. Jeg har en tunze, og rillerne i siden er da meget små, og strålen sender da anemonen over i den anden side af akvariet hvis den skulle komme forbi der.
Godt der ikke skete noget, udover anemonen vel gik til?
Men hvordan kan de pludselig sidde i pumpen. Jeg har en tunze, og rillerne i siden er da meget små, og strålen sender da anemonen over i den anden side af akvariet hvis den skulle komme forbi der.
Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
Jimmi Laursen
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
OK. Der er noget jeg har misforstået så. Jeg troede alle anemoner havde zooantheller og dermed ikke behøvede fodring hvis de bare fik lys nok.
Så må jeg heller give den en reje en gang imellem. Det er da også lidt sjovere. Skal den bare ned omkring munden på den og så klarer den selv resten?
Så må jeg heller give den en reje en gang imellem. Det er da også lidt sjovere. Skal den bare ned omkring munden på den og så klarer den selv resten?
Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
Jimmi Laursen
- Dragefisken
- Kejser fisk
- Reactions:
- 19