Som ny i faget (ferskvandsakvarist igennem 15 år), vil jeg nu gerne prøve et saltvandsakvarie. Jeg har pt et 80 liters akvarie stående, som jeg gerne vil bruge til projektet. Jeg har altid kørt med sump tidligere, men lige med det her setup tænker jeg at lave en indvendig sump. Dog er jeg lidt på bar bund mht hvad jeg skal bruge af udstyr. Jeg ser helst at det bliver så simpelt som muligt, samtidig med at det er nemt at holde. Har jeg brug for en skummer, eller er vandskifte nok? Og hvilket salt er det bedste?
Jeg har to chihiros led skinner til rådighed som lys, og disse burde vel kunne gro det meste.. Det kan de ihvertfald i et ferskvandsakvarie

Med dette akvarie vil jeg gerne ende ud med at holde nogle simple koraller, som ikke kræver det helt store. De må gerne være hårdføre, da jeg som sagt er totalt grøn, udover det jeg har kunne læse mig frem til. Hertil vil jeg gerne have to klovnfisk.
Akvariet vil ikke blive fyldt op med fisk, da jeg altid bedst har kunne lide et lidt mere tomt akvarie i stedet for et proppet.
Please help me!