Tunze stream pumpe
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Tunze stream pumpe
Hejsa
Jeg overvejer meget kraftigt at investere i en stream pumpe til at give mit akvarie noget mere bevægelse. Lige nu har jeg "kun" en Deltec 5250 der kører på max fra sumpen af med udblæsning 5 steder i akvariet(2 af dem bag stenene/ud gennem stenene)
Jeg vil have en med en singlecontroller så jeg den ikke køre på fuld blus hele tiden. Jeg vil selv mene at en stream 6000 på 7000L/h skulle være fint. Men kan jeg måske få mere glæde af en der giver 12.000L/h ved max ? Jeg vil placere den i den ene ende af mit akvarie som er 120cm langt og 65cm bredt.
Hvor ville det desuden være godt(læs billigst) at købe et kit som eks. vis Turbelle® stream Kit TS07 ?
Jeg overvejer meget kraftigt at investere i en stream pumpe til at give mit akvarie noget mere bevægelse. Lige nu har jeg "kun" en Deltec 5250 der kører på max fra sumpen af med udblæsning 5 steder i akvariet(2 af dem bag stenene/ud gennem stenene)
Jeg vil have en med en singlecontroller så jeg den ikke køre på fuld blus hele tiden. Jeg vil selv mene at en stream 6000 på 7000L/h skulle være fint. Men kan jeg måske få mere glæde af en der giver 12.000L/h ved max ? Jeg vil placere den i den ene ende af mit akvarie som er 120cm langt og 65cm bredt.
Hvor ville det desuden være godt(læs billigst) at købe et kit som eks. vis Turbelle® stream Kit TS07 ?
Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Inden du kaster dig ud i købet, synes jeg lide du skal tage et kig på den nye Tunze stream 6200, den giver fra 5000 - 14000 liter mener jeg, og bruger ikke så meget mere strøm.
Jeg har selv 2 af de pumper og er meget tilfreds med dem, og bruger slet ikke at drosle ned for dem, tværtimod ville jeg gerne have haft at der var lidt mere power i dem.
Jeg har købt mine hos http://www.aquapro2000.de
Han var det billigste og absolut hurtig og pålidlig, samtidig tager han plastik kort.
Jeg har også en singlecontroller, som jeg har forbundet til begge pumper, med en fordeler box der incl. kabler koster 25 Euro. Det er ikke den optimale løsning, men hensyn til strømning, men bedre end ingen ting.
Jeg har selv 2 af de pumper og er meget tilfreds med dem, og bruger slet ikke at drosle ned for dem, tværtimod ville jeg gerne have haft at der var lidt mere power i dem.
Jeg har købt mine hos http://www.aquapro2000.de
Han var det billigste og absolut hurtig og pålidlig, samtidig tager han plastik kort.
Jeg har også en singlecontroller, som jeg har forbundet til begge pumper, med en fordeler box der incl. kabler koster 25 Euro. Det er ikke den optimale løsning, men hensyn til strømning, men bedre end ingen ting.
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Kontakt:
Super svar....lige det jeg ledte efter. Men jeg syntes ikke at jeg lige kunne finde den model 6200? Ikke på http://www.aquapro2000.de heller... Er det ikke en af deres nye varer som lige er blevet vist frem på InterZoo messen. Det jeg lige kunne finde på den siger at den faktisk giver op til 20.000 l/h.
Måske jeg "bare" skulle holde mig til den der giver 12.000 - det er da hvertfald mere en den jeg regnede med at ville have som giver 7000
Måske jeg "bare" skulle holde mig til den der giver 12.000 - det er da hvertfald mere en den jeg regnede med at ville have som giver 7000

Mvh
Brian
[/center]
Brian

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Det kan meget vel være at deter mig der roder lidt rundt i numrene, bare Tunze selv kan finde ud af dem(det har de haft lidt svært ved, flere pumper af stream typen er kommet ud med forkert bagplade)
Desværre er Tunzes hjemmeside slet ikke opdateret, egentligt lidt underligt, for det skal jo virke som en apptitvækker.
Du kunne jo prøve at skrive til Aquapro2000 og høre om han ved hvornår den lidt større pumpe kommer på markedet og til hvilken pris.
Desværre er Tunzes hjemmeside slet ikke opdateret, egentligt lidt underligt, for det skal jo virke som en apptitvækker.
Du kunne jo prøve at skrive til Aquapro2000 og høre om han ved hvornår den lidt større pumpe kommer på markedet og til hvilken pris.
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Kontakt:
Ja det var da en god ide - tror jeg sender dem en mail/eller tunze og hører dem om hvornår den kan forventes i handlen samt en evt. pris !
Mvh
Brian
[/center]
Brian

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Hvor lange er siderne på akvariet??
Umiddelbart vil jeg mene at 1 enkelt pumpe af den nye type som kommer den der starter ved 5000 liter vil være nok.
Ved ikke om de kan styres over IKS, men hvis det kun er det du vil bruge IKS'en til, så har Tunze selv en billigere løsning, deres multicontroller som kan styre flere pumper, men også intervallet.
Tunze har også en mindre og derfor biligere single controller hvor du kan justere hvor meget den trykke, men ikke intervallet.
Umiddelbart vil jeg mene at 1 enkelt pumpe af den nye type som kommer den der starter ved 5000 liter vil være nok.
Ved ikke om de kan styres over IKS, men hvis det kun er det du vil bruge IKS'en til, så har Tunze selv en billigere løsning, deres multicontroller som kan styre flere pumper, men også intervallet.
Tunze har også en mindre og derfor biligere single controller hvor du kan justere hvor meget den trykke, men ikke intervallet.
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Kontakt:
Ang. køb af den "nye" tunze stream har jeg ikke modtaget svar fra hverken Tunze selv eller Aquapro2000.
Jeg har ikke gjort helt op med mig selv om jeg så skal vente og se tiden an eller om jeg skal gå efter den der yder 12.000 - tror nu det bliver det første.
Er der desuden nogle der kender til effektforbruget på den nye model ?
Jeg har ikke gjort helt op med mig selv om jeg så skal vente og se tiden an eller om jeg skal gå efter den der yder 12.000 - tror nu det bliver det første.
Er der desuden nogle der kender til effektforbruget på den nye model ?
Mvh
Brian
[/center]
Brian

- capo
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 21
- Postnummer: Ikke angivet
Til carsten: Siderne på akvariet er 107*107*150.
Jeg bruger nu ikke kun IKS til pumpestyring. Jeg styrer vandpåfylding, dosering, kalkreactor, månelys, ozon,solopgang osv. Jeg vil bare gerne have det hele samlet under en. Træt af så meget forskelligt styring:x. Jeg påtænker nemlig tunze grundet det lave strømforbrug, men vil bibeholde forskellige vandstrømme i akvariet . Det ville være kanont at styre tunze ved hjælp af simmod
Jeg bruger nu ikke kun IKS til pumpestyring. Jeg styrer vandpåfylding, dosering, kalkreactor, månelys, ozon,solopgang osv. Jeg vil bare gerne have det hele samlet under en. Træt af så meget forskelligt styring:x. Jeg påtænker nemlig tunze grundet det lave strømforbrug, men vil bibeholde forskellige vandstrømme i akvariet . Det ville være kanont at styre tunze ved hjælp af simmod
- capo
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 21
Tunze kan styres af IKS
Hej
Som jeg skrev tidligere ønsker jeg at styre tunze stream over iks og derfor skrev jeg til dem da jeg læste følgende i et tysk forum på ang. styring af tunze stream:
Forumet skrev:
"there there is nevertheless meanwhile a solution. A cable connection
is to be referred by IKS, which is attached between the Simmod and the
driver box of the Tunze pumps.
Thus then the pump over the Aquastar laest itself steers. The cable is
free of charge available with IKS."
Jeg vil da lige sige til dem som også ønsker:
Så fik jeg svar fra IKS ang styring af tunze Stream pumperne over IKS simmod. Jeg skal sende dem 5 euro og de sender mig 2 kabler til styring af tunze stream pumper.
Her er deres svar:
sorry for the late answer.
In Germany we ask the people to send us a letter with Teir address and a stamp. But from Danemark it's not possible to handle it that way. So please just send us a letter with € 5,- then we'll send you such a cable (or 2).
Kanont
Som jeg skrev tidligere ønsker jeg at styre tunze stream over iks og derfor skrev jeg til dem da jeg læste følgende i et tysk forum på ang. styring af tunze stream:
Forumet skrev:
"there there is nevertheless meanwhile a solution. A cable connection
is to be referred by IKS, which is attached between the Simmod and the
driver box of the Tunze pumps.
Thus then the pump over the Aquastar laest itself steers. The cable is
free of charge available with IKS."
Jeg vil da lige sige til dem som også ønsker:
Så fik jeg svar fra IKS ang styring af tunze Stream pumperne over IKS simmod. Jeg skal sende dem 5 euro og de sender mig 2 kabler til styring af tunze stream pumper.
Her er deres svar:
sorry for the late answer.
In Germany we ask the people to send us a letter with Teir address and a stamp. But from Danemark it's not possible to handle it that way. So please just send us a letter with € 5,- then we'll send you such a cable (or 2).
Kanont

- Heros
- Dværg kejser
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 9700 Brønderslev
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: Brønderslev
Kan vi ikke få den adr. den vil jeg gerne have så jeg kan sende 5 euro til dem
Er ved at samle udstyr til at starte igen . vil have et 250-300 liters med sump
- capo
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 21
addresse til iks
Du går på IKS hjemmeside og spørger venlist om muligheden for disse kabler. Deres adresse står der også. men her er den:Heros skrev:Kan vi ikke få den adr. den vil jeg gerne have så jeg kan sende 5 euro til dem
Iks ComputerSysteme GmbH
Mozartstr. 93 / D- 76307 Karlsbad
Germany
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Brian: Har du fundet den Tunze Stream 6200??
ellers er der et link her: http://www.tunze.com/Interzoo-Neuheiten ... _E_EUR.pdf
Så det var ikke mig der var helt ør i hovedet efter alle de indtryk
ellers er der et link her: http://www.tunze.com/Interzoo-Neuheiten ... _E_EUR.pdf
Så det var ikke mig der var helt ør i hovedet efter alle de indtryk

- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Kontakt:
Hejsa
Jeg har kun set den i den flyer du linker til. Har aldrig fundet den i handlen og fik heller aldrig et eneste svar fra nogle af de forhandlere jeg kontaktede omkring den
Jeg har kun set den i den flyer du linker til. Har aldrig fundet den i handlen og fik heller aldrig et eneste svar fra nogle af de forhandlere jeg kontaktede omkring den

Mvh
Brian
[/center]
Brian

- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Kontakt:
Nej det kan jo godt tænkes at de vil se hvordan folk modtager det på messer osv. inden de sætter en større produktion igang.
Jeg er ikke selv kommet videre med ideen om at smide en i min balje, dels pga økonomien og så vil jeg da også meget gerne se hvordan den nye model her kommer til at tage sig ud og hvad den koster.
Jeg er ikke selv kommet videre med ideen om at smide en i min balje, dels pga økonomien og så vil jeg da også meget gerne se hvordan den nye model her kommer til at tage sig ud og hvad den koster.
Mvh
Brian
[/center]
Brian