Alger
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE
- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fyn
Hvad er din temp i baljen?
Synes nu også de ligner cyano meget godt, men hvad ved jeg. Din balje er stadigvæk nystartet, så uanset hvad ville jeg lige væbne mig med tålmodighed.
Synes nu også de ligner cyano meget godt, men hvad ved jeg. Din balje er stadigvæk nystartet, så uanset hvad ville jeg lige væbne mig med tålmodighed.
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Og hvad er forskellen på slimalger og cyano?Mathias_C skrev:syntes bare at det ligner en god omgang alge suppe, slimalger af en slags, og da baljen ikke har kørt længere sys jeg det er forhastet bare at råbe CYANO![]()
Men er det så ikke lige så forhastet at påstå, det IKKE er cyano, som du gjorde?

-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- Mathias_C
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 9330 Dronninglund
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Nordjylland
jo det er det da, men sys bare der har været en tendens til at uanset hvad så når folk har alge problemer så råbes der Cyano (det hænger self også sammen med at der har været en STORT antal cyano angreb på det sneste) men i og med at dette akvarie ikke har været igennem modningsprocesen er det jo ikke umuligt at det kan være andet end cyano, (dermed slet heller ikke sagt at det ikke kan være cyano
) er dog også efter at have studeret billederne lidt mere enig med dig i at det er forhastet bare at sige at det ikke er cyano, men det kan dog hurtigt testes
en nem metode til at fastslå om det er Cyano. Flyt noget af "algerne" til et lille bitte kar (1-2 L) sammen med noget af akvarietvandet og lidt foder og test så med Red Slime Remover.
en anden metode, til at konstatere om det er cyano.
Fisk noget af det op i et bæger eller glas. Stil det uden ret meget lys. Bliver vandet rødligt er det cyano, og resten samler sig i nogle "kugler"
begge metoder fisket fra brugere herinde fra

en nem metode til at fastslå om det er Cyano. Flyt noget af "algerne" til et lille bitte kar (1-2 L) sammen med noget af akvarietvandet og lidt foder og test så med Red Slime Remover.
en anden metode, til at konstatere om det er cyano.
Fisk noget af det op i et bæger eller glas. Stil det uden ret meget lys. Bliver vandet rødligt er det cyano, og resten samler sig i nogle "kugler"
begge metoder fisket fra brugere herinde fra

MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef