Her til formiddag har vi så lige været en tur i byen og spise frokost. Da vi kommer hjem er der i mellemtiden kommet lys over baljen og konen opdager med det samme, at der kun er skelettet tilbage af den smukke Scolymia

Det er naturligvis håbløst at bevise hvem synderen er, så konen var omgående parat til kollektiv lynchning og henrettelse af både dværgkejser og samtlige mine elskede kirurger

Mine egne ustyrlige tanker gik i en helt anden retning. Jeg læner mig givetvis op ad en røvfuld hos en moderator nu men jeg kan altså ikke gøre for det. Mine tanker tager af og til de mærkeligste drejninger, helt udenfor min kontrol. Jeg kunne ikke lade være med at tænke, at forhandleren jo ikke havde fortalt mig noget som helst om, at korallen måske ville være for stor en fristelse for mine fisk . . . Få sekunder senere kom så næste grimme tanke: Jeg fik den jo faktisk også en del billigere end det den faktisk kostede så . . .
Ej, undskyld Christina, men det er altså ikke noget jeg finder på. Jeg kunne selvfølgelig bare have undladt at skrive om det, men når jeg alligevel fortæller det, er det i håbet om at både du, Carsten og andre kan se det morsomme og måske endda komme til at grine. Med lidt held måske endda i fordragelighed.
Min historie er der i al fald en lykkelig ende på. Det viste sig nemlig hurtigt, at 'balaemaerne' slet ikke havde ædt den smukke Scolymia, men blot vendt den om så den havde bagsiden op.
Rigtig god jul allesammen